رشد ۴۰ درصدی صادرات کالاهای ایران به عمان

ارسال شده توسط admin در 5 اوت, 2011 - 03:12

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط از رشد ۴۰ درصدی صادرات کالاهای ایران به عمان در مدت دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش بخش اخبار گروه ایران عمان به نقل از ایرنا، حسین نوش‌آبادی تصریح کرد: براساس گزارش سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران، صادرات کالا از ایران به عمان طی سال‌های ۸۸ و ۸۹ حدود ۴۰درصد رشد نشان می‌دهد و این گویای افزایش تراز تجاری کشورمان طی سال‌های اخیر است.
وی افزود: در بین اقلام صادراتی ایران به عمان، صادرات سیمان ۲۸۲ درصد و دیگر محصولات مهم ازجمله هیدروکربن‌ها، شمش‌آهن و فولاد غیرممزوج به میزان ۱۰۰درصد نسبت به دو سال گذشته رشد داشته است.
سفیر ایران در مسقط همچنین در مورد قرارداد صادرات گاز جمهوری اسلامی به عمان گفت: با توجه به اینکه بن‌بست پیشین مذاکرات با فعال شدن دور جدید مذاکرات مقامات دو کشور شکسته شده است، خوشبختانه دو طرف به توافقات خوبی دست پیدا کرده‌اند و ان‌شاءالله تا پایان امسال موافقتنامه صادرات گاز ایران به عمان نهایی و امضا خواهد شد.
نوش‌آبادی گفت: مسیر صادرات گاز ایران به عمان با انشعاب از خط لوله سراسری هفتم گاز حدفاصل منطقه چابهار و مرز پاکستان، از بستر دریای عمان به کشور مقصد منتقل خواهد شد.
وی گفت: با پیشرفت خوبی که جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های فنی داشته است، انتقال گاز از بستر دریا سریع‌تر و از نظر اقتصادی توجیه بیشتری نسبت به سایر شیوه‌های انتقال انرژی دارد.

انتهای پیام