عمان با اعطای روادید فرودگاهی به اتباع ایران موافقت کرد

ارسال شده توسط admin در 8 می, 2018 - 22:38

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط گفت: سلطنت عمان با اعطای روادید فرودگاهی به اتباع ایران موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شاهرودی در گفت وگو با ایرنا افزود: از این پس اتباع ایرانی می توانند به صورت آنلاین یا درصورت ورود به فرودگاه مسقط، روادید یک ماهه این کشور را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه صدور روادید فرودگاهی برای اتباع ایرانی طی ماه های اخیر در دستور کار سفارت قرار داشته است، ابراز امیدواری کرد: این تسهیلات به افزایش بیشتر روابط دو کشور به ویژه در زمینه تبادل تجاری منجر شود.

ایران و عمان از دیرباز از روابط اقتصادی مناسبی برخوردارند و طی سال های اخیر همکاری های تجاری دو کشور به دلیل همکاری های بانکی رشد سریعی داشته است.

سلطنت عمان در سال های گذشته همواره رویکرد مستقلی در عرصه اقتصادی و سیاست خارجی و تحولات منطقه داشته است و در جریان مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 نقش مهمی ایفا کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان پیش تر اعلام کرد: درحالی که بازرگانان ما در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نمی توانند به راحتی فعالیت اقتصادی کنند، در عمان برای ایرانیان تمهیداتی درنظر گرفته شده که مهم‌ترین آن افتتاح حساب و نقل و انتقال پول از بانک‌های عمانی است. ضمن آنکه دو بانک ملی و صادرات که در مسقط شعبه دارند، اجازه صدور ضمانت نامه برای شرکت‌های ایرانی دارند و شرکت های عمانی نیز این ضمانت نامه‌ها را قبول دارند.

جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان هفته گذشته برای توسعه بیشتر همکاری های بانکی و روابط کارگزاری بین دو کشور توافق کردند.

بانک مسقط که یکی از بزرگ ترین بانک های عمان محسوب می شود بعد از توافق هسته ای و لغو تحریم ها، اولین بانکی بود که اسفندماه 1394 در ایران شعبه دایر کرد.

شمار زیادی از شرکت های صادرکننده کالا در زمان حاضر در مسقط مستقر شده اند و به زودی 10 شرکت دارویی ایران نیز اقدام به صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به این کشور خواهند کرد.

انتهای پیام