۱۰ شرکت ایرانی به عمان دارو صادر می کنند

ارسال شده توسط admin در 4 می, 2018 - 15:01

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت که با موافقت دولت مسقط 10 شرکت ایرانی در آینده نزدیک به عمان دارو و تجهیزات پزشکی صادر می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی، افزود: شرکت های ایرانی روند ثبت داروهای خود در وزارت بهداشت عمان را آغاز کرده اند و به این ترتیب امکان صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایرانی به سلطنت عمان فراهم شده است.
وی به سفر اخیر یک هیات 10 نفره از بخش دارویی و تجهیزات پزشکی کشورمان شامل مدیران بخش های دولتی و خصوصی به سلطنت عمان اشاره کرد و توضیح داد: این هیات که به سرپرستی محسن اسدی لاری مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت سفر سه روزه ای به مسقط داشتند دومین نشست کارگروه مشترک دارویی و تجهیزات پزشکی را برگزار و برای توسعه روابط دو کشور در زمینه دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین آموزش های پزشکی و دارویی توافق کردند.
به گفته سفیر ایران ، معاون وزیر بهداشت کشورمان در این سفر با وزیر و معاون وزیر بهداشت عمان دیدار و پیام دوستی و دعوت سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت را به طرف عمانی تسلیم کرد.
نوری شاهرودی ادامه داد: هیات ایرانی همچنین از بزرگ ترین شرکت وارد کننده و پخش کننده دارویی عمان با نام «عمان فارمسی» بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های این کشور در خصوص دارو و واردات آن قرار گرفتند.
سفیر ایران در مسقط به حضور رامین کردی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در ترکیب هیات ایرانی اشاره کرد و گفت: در دیدارهای وی با رئیس دانشگاه پزشکی عمان دو طرف برای تبادل و اعزام دانشجو و انجام یک کار مشترک پژوهشی توافق کردند.
نوری شاهرودی یادآورشد:برای بخش خصوصی نیز دیدارهایی با مدیرکل امور مناقصات وزارت بهداشت عمان در نظر گرفته شده بود که طی آن اعضای هیات از روند اعلام مناقصات دارویی در عمان اطلاع یافتند و قرار شد بخش خصوصی کشورمان در نمایشگاه «توریسم سلامت» عمان و طرف عمانی هم در نمایشگاه «ایران هلث Iran-Health» حضور یابند.

انتهای پیام