«مشکلات مالی، مانع نهایی شدن قرارداد ایران و ایرباس»

ارسال شده توسط admin در 2 ژوئن, 2016 - 16:54

مدیر فروش شرکت هواپیماسازی ایرباس می‌‎گوید «نگرانی‌ها درباره تجارت با ایران» مانع نهایی کردن قرارداد فروش هواپیماهای مسافربری به ایران شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از جان لهی گزارش داد: «ما باید راه‌هایی به منظور خروج پول از ایران از طریق نظام بانکداری پیدا کنیم.»

ایرباس می‌گوید قرارداد این شرکت برای فروش هواپیما به ایران کندتر از آنچه که انتظار می‌رفت، پیش می‌رود.

با وجود لغو تحریم‌های مالی و بانکی علیه ایران، برخی بانک‌های بزرگ امریکایی و اروپایی اشتیاق کمی برای همکاری با ایران از خود نشان می‌دهند.

پس از آنکه توافق میان ایران و گروه 1+5 متشکل از امریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان در تاریخ 26 دی اجرایی شد، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در سفر به پاریس قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای مسافربری را از شرکت ایرباس امضا کرد.

این قرارداد که ارزشی بیش از 25 میلیارد دلار دارد، بزرگترین قرارداد تجاری ایران پس از رفع تحریم‌ها به شمار می‌آید.

ناوگان هواپیمایی ایران هم اکنون متشکل از 248 هواپیمای مسافربری با متوسط سن 20 سال است که حدود 100 فروند از آنان به علت نبود قطعات برای تعمیر، زمین گیر شده است.

به گفته مقامات، ایران برای نوسازی ناوگان هواپیمایی خود به حدود 500 فروند هواپیما نیاز دارد.

گفتنی است، سال گذشته اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام کرد تهران قصد دارد بیش از یکصد فروند هواپیما از شرکت بوئینگ خریداری کند.

انتهای پیام