زمینه های مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی ایران و عمان وجود دارد

ارسال شده توسط admin در 24 اکتبر, 2014 - 15:03

ابراهیم سعید النهبانی رییس اتاق صنعت و تجارت عمان، گفت: با توجه به اراده مسوولان تهران - مسقط، زمینه های مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، النهبانی که به همراه هیاتی تجاری از عمان برای آشنایی با توانمندی های استان مازندران به این استان سفر کرده است افزود: اگر چه روابط سیاسی و اجتماعی این دو کشور از گذشته های دور خوب بوده اما سفرهای رییس جمهوری ایران به عمان و نیز سلطان عمان به ایران سبب شد تا روز به روز روابط تجاری و اقتصادی این کشورها تقویت شود.

وی سفر این هیات تجاری برای نخستین بار به ایران را متاثر از دیدارهای رییس جمهوری ایران با سلطان کشور عمان دانست و ادامه داد: این بازدید نیز برای سرمایه گذاری در زمینه های اقتصادی و گسترش روابط تجاری در میان این دو کشور بوده است.

رییس اتاق صنعت و تجارت عمان گفت: بعد از دیدار سفیر ایران پیشنهاد شد که این هیات به ایران بیاید و قرار است در زمینه های مختلف و موضوع گسترش مبادلات و سرمایه گذاری بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

هیات تجاری 16 نفره عمان به منظور شناخت فرصت های سرمایه گذاری و توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی استان مازندران به ریاست رییس اتاق بازرگانی و صنعت این کشور دوشنبه شب به این استان سفر کرده است.

عمان از جمله کشورهایی است که بیشترین قرابت سیاسی و تجاری را در میان کشورهای حوزه خلیج فارس با ایران داراست و مسوولان استان مازندران قصد دارند با برقراری تعاملات دو سویه، ضمن حفظ ارتباط تجاری در حوزه انرژی، روابط بازرگانی را نیز گسترش داده و توانمندی های تولیدی و صادراتی استان را نیز ارایه کنند.

بیشتر فعالیت های این هیأت بازرگانی در حوزه های تجارت عمومی بوده و بقیه در حوزه های گردشگری، مصالح ساختمانی، حمل و نقل ،صنعت فایبرگلاس و پلاستیک، مواد غذایی و صنعت آهن، فعال هستند.

رییس اتاق بازرگانی و صنعت عمان که ریاست این هیات را بر عهده دارد خود در بخش گردشگری فعالیت می کند.

این هیات بر اساس برنامه ریزی در اول آبان ماه و در آخرین روز از سفر خود از مجموعه گردشگری نمک آبرود چالوس و شرکت شمال پیروز دیدار داشته و در پایان نشست جمع بندی نتایج ملاقات ها و بازدیدها و انعقاد تفاهم نامه ها با حضور مدیران و اعضای تشکل های مرتبط برگزار می شود.

انتهای پیام