روابط اقتصادی ایران و عمان همگام با مناسبات سیاسی رشد نکرده است

ارسال شده توسط admin در 22 اکتبر, 2014 - 01:25

رییس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه تجار و هیات های اقتصادی دو کشور قابلیت و علاقمندی خاصی جهت افزایش همکاری ها دارند،گفت: روابط اقتصادی ایران و عمان همگام با مناسبات سیاسی رشد نکرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، غلامرضا عشریه امروز29 مهر سه شنبه در نشست مشترک با هیات تجاری و اقتصادی کشور عمان در هتل نارنجستان نور با اشاره به علاقمندی و همکاری های دو کشور عمان و ایران و فعالان اقتصادی این دو کشور، گفت: عمان یکی از شرکای تجاری مازندران است لذا هیات تجاری مازندران در معیت استاندار وقت در سال 90 سفری به این کشور داشته و توافقات و دستاوردهای خوبی در این سفر حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه تجار و هیات های اقتصادی دو کشور قابلیت و علاقمندی خاصی جهت افزایش همکاری ها دارند، افزود: روابط اقتصادی ایران و عمان همگام با مناسبات سیاسی رشد نکرده لذا این سفرها و برقراری مناسبات می تواند زمینه آشنایی دو طرف از توانمندی ها و قابلیت ها باشد.

رییس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به توانمندی های هوایی، ریلی و دریایی مازندران، تصریح کرد: وجود 3 فرودگاه در ساری، نوشهر و رامسر، وجود 3 بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر و عبور خطوط راه آهن قابلیت اقتصادی و تجاری خوبی به استان مازندران داده لذا با شرایط موجود این استان می تواند مقصد خوبی برای تجار و سرمایه گذاران عمانی باشد.

وی با اشاره به اینکه عمان می تواند زمینه ساز ورود بیشتر ایران و هیات تجاری ما به کشورهای عربی باشد، افزود: کشاورزی، معدن، صنعت، صنایع معدنی و مواد غذایی و لبنی از جمله قابلیت های مهم مازندران بوده و در کنار آن این استان در تولید قطعات خودرو رتبه چهارم ایران را دارد.

عشریه با اشاره به اینکه مازندران قطب گردشگری کشور است، خاطرنشان کرد: طبیعت زیبا و سرسبز استان در کنار اماکن گردشگری و تاریخی بسیار می تواند مقصد مناسب برای گردشگران کشور عمان و کشورهای عربی باشد.

وی با اشاره به اینکه مازندران در زمینه کشاورزی و باغی نیز جایگاه مناسب و مطلوبی در استان دارد، افزود: مازندران در تولید مرکبات و کیوی رتبه اول کشور را دارد لذا این امر می تواند زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی کشور عمان باشد.
منبع: خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران