راه اندازی خط کشتیرانی بین ایران و عمان

ارسال شده توسط admin در 30 سپتامبر, 2014 - 23:21

سفیر ایران در عمان گفت: ایران و عمان قصد دارند به منظور تسهیل تجارت دریایی بین دو کشور یک خط کشتیرانی ایجاد کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، علی اکبر سیبویه، افزود: مذاکرات در خصوص ایجاد این خط کشتیرانی از 6 ماه پیش آغاز شده و انتظار می رود موافقتنامه ای در این زمینه در طی 3 ماه آینده به امضا برسد.


وی در ادامه گفت: این خط کشتیرانی بین 4 بندر عمانی سوهار، سلطان قابوس، موسندم و شیناس و بنادر ایرانی چابهار، بندرعباس، بندر امام خمینی (ره) و یک بندر دیگر تردد خواهد کرد.

 

به گفته سفیر ایران در عمان، دیدارهایی بین مقامات دو کشور در آوریل 2015 با هدف تقویت روابط در زمینه های مختلف شامل بخش های تجاری و اقتصادی، انجام خواهد شد.

 

علی بن مسعود السنیدی، وزیر بازرگانی و صنایع عمان اخیرا گفته بود: هیئت های تجاری بیشتری از ایران و عمان باید به دو کشور سفر کنند تا فرصت های سرمایه گذاری موجود را بررسی نمایند.


وزیر بازرگانی عمان در پاسخ به سوالی در مورد مبادلات تجاری بین بندر خساب و جزیره قشم ایران گفته بود: مبادلات تجاری به صورت سنتی بین این دو منطقه برقرار است و امیدواریم این مبادلات در آینده و به خصوص پس از حل موضوع تحریم ها نظم بیشتری به خود بگیرد.


وی افزود: ما امیدواریم که همزمان با توسعه بندر خساب در طرح پنج ساله آینده و با اضافه کردن تسهیلات بیشتر، ایران نیز از برخی از تحریم ها خارج شود و مبادلات تجاری، نظم بیشتری پیدا کند.


وزیر بازرگانی عمان همچنین در مورد کوریدور ترانزیتی ای که پس از عبور از مسیر کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و ایران به عمان ختم می شود گفت، این پروژه کمک قابل توجهی به گسترش مبادلات تجاری بین این کشورها خواهد کرد و روابط تجاری آنها با دیگر کشورهای همسایه را نیز ارتقا خواهد داد.

 

السنیدی در ادامه گفت: چهارچوب کلی این پروژه تحویل وزرای حمل و نقل 4 کشور و وزرای خارجه آنها خواهد شد. ایجاد این کوریدور ترانزیت کالا بین این کشورها و حتی کشورهای ترکیه، روسیه، افغانستان، پاکستان، عراق و دیگر کشورها را تسهیل خواهد کرد.

انتهای پیام