حضور تاسیسات دریایی در پروژه انتقال گاز ایران به عمان

ارسال شده توسط admin در 13 فوریه, 2014 - 01:34

آن گونه که مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی می گوید این شرکت این روزها با تقاضا و درخواست های قابل توجه کشورهای منطقه و اروپایی برای از سرگیری و شروع همکاری های مجدد، مواجه است. بخ گفته طاهری شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی قرار است ایران را در صادرات گاز به عمان یاری دهد. انجام بخش دریایی این پروژه به این شرکت سپرده شده است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان، دکتر علی طاهری  درباره وضعیت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در سال های گذشته بویژه در شرایط تحریم گفت : خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که در شرکت مهندسی ساخت و تاسیسات و در بخش دریایی انجام شد ما علی رغم شرایط دشوار تحریم مشکل خاصی را در این زمینه نداشتیم موضوعی که همکاران ما در بخش کارفرمایی و صنعت نفت و گاز نیز بر آن اذعان دارند.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در این خصوص اضافه کرد : با اتخاد تدابیر لازم موفق شدیم نزدیک 95 درصد از تجهیزات و قطعات مورد نیاز ساخت سازه های فراساحلی را تامین کنیم البته نه اینکه برای تامین این قطعات با مشکلی مواجه نبودیم در واقع مشکل وجود داشت اما با وجود این مشکلات این قطعات را تامین کردیم.
 
وی با بیان اینکه با توافقات اخیر و تسهیل شرایط ، سختی ها کمتر خواهد شد گفت: ما در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی به دلیل برنامه ریزی و اتخاذ سازو کارهاری لازم در شرایط سخت تحریم مشکلی جدی نداشتیم به طوری که هم اکنون در بخش طراحی ،مهندسی ، تامین قطعات و ساخت و ساز مشکلی نداریم.
 
طاهری با بیان اینکه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در بحث مهندسی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد اظهارداشت : در بحث ساخت و ساز هم به خودکفایی رسیده ایم البته خودکفایی نه به این معنا که می توانیم صدرصد قطعات را تولید کنیم اما می توان گفت که توانایی هایی لازم در این زمینه نیز وجود دارد.
 
درخواست کشورهای خارجی برای از سرگیری همکاری با تاسیسات دریایی


 مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با تاکید بر اینکه شرایط جدید می تواند به ما در اجرای سریع پروژه ها و پیشبرد امور کمک کند درباره پروژه های شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در خاج از کشور گفت: در گذشته پروژه هایی را در سطح بین المللی داشتیم و با کشورهای مختلفی همکاری می کردیم اما به میزانی که شرایط تحریم سخت شد پروژه های بین المللی را از اولویت خارج کردیم و بیشتر در اجرای پروژه های داخلی بخصوص پارس جنوبی متمرکز شدیم.
 
وی ادامه داد : البته با این همه از پروژه های بین المللی خود غافل نشدیم و موفق شدیم تقریبا این پروژه ها را به اتمام برسانیم.
 
طاهری اضافه کرد:از سوی دیگر به محض اینکه شرایط اخیر ایجاد و توافقات جدید حاصل شد شروع به تجدید ساختار کردیم تا از ظرفیتهای خالی زیادی که در بخش نیروی انسانی ، زیرساختها و تجهیزات داریم بتوانیم در قالب در اجرای پروژه های مشترک در ابتدا در سطح منطقه و سپس در سطح بین الملل استفاده کنیم.
 
وی از تقاضای کشورهای مختلف برای همکاری با شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خبر داد و گفت:در این مدت کوتاه درخواستهای قابل توجهی از سوی کشورهای مختلف از جمله کشورهای منطقه و اروپایی ها برای شروع همکاری های مجدد داشته ایم.
 
طاهری با بیان اینکه یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در خرمشهر در منطقه حرف اول را می زند خاطر نشان کرد: کشورهای خارجی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات را به دلیل سابقه خوب آن می شناسند و با امکانات و توان آن آشنایی دارند.
 
حضور تاسیسات دریایی در پروژه انتقال گاز ایران به عمان


 مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در این ارتباط به توافق گازی ایران و عمان اشاره کرد و افزود: در توافقی که بین وزارت نفت و عمان انجام شده شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی برای انجام بخش دریایی پروژه صادرات گاز به این کشور انتخاب و معرفی شده است.
 
طاهری درباره اقدامات شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی برای اجرایی کردن پروژه انتقال گاز به عمان که در قالب احداث خط لوله زیر دریایی صورت می گیرد گفت:در حال حاضر کارهای مقدماتی اجرای این پروژه انجام شده و اقدامات بعدی نیزدر حال انجام است.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: امیدواریم این پروژه شروع خوبی برای حضور مجدد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی برای پروژه های خارج از کشور این شرکت باشد.
 
وی با بیان اینکه این نخستین پروژه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با عمان است اضافه کرد: البته در گذشته اقداماتی را برای همکاری با این کشور شروع کرده بودیم که در شرایط تحریم متوقف شد اما امیدواریم با نهایی شدن پروژه انتقال گار به عمان در سطح وزارت نفت بتوانیم بخش دریایی این پروژه را به خوبی انجام دهیم چراکه در بخش لوله گذاری مشکی نداریم و در این ارتباط و همچنین دیگر پروژه های دریایی از ظرفیت و تجارب زیادی برخورداریم .
 
وی ادامه داد :وزارت نفت همیشه در مذاکراتی که با شرکتهای خارجی دارد با اولویت دادن به استفاده از منابع و توان داخلی، اعلام کرده است که ایران در بخش دریایی از امکانات خوبی برخوردار است درواقع در شرایطی که ما خود به کشتی لوله گذار مجهز هستیم و توانایی لازم برای اجرا را نیز در اختیار داریم دیگر نیازی به استفاده از لوله گذار های خارجی و توان خارجی نداریم که البته مجموعه صنعت نفت و گاز کشور نیز به این مسئله توجه دارد و از بخش های داخلی حمایت کامل می کند.
 
آمادگی تاسیسات دریایی برای انجام عملیات دریایی فازهای پارس جنوبی


 طاهری درباره حضور شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در فاز 11 پارس جنوبی نیز افزود:فعلا تصمیم گیری در فاز 11 در اختیار وزارت نفت است با این همه ما آمادگی خود را برای انجام بخش های دریایی تمام فازهای پارس جنوبی از جمله فاز 11 را اعلام کرده ایم.
انتهای پیام