توافق ایران و هند برای صادرات گاز از مسیر دریای عمان

ارسال شده توسط admin در 15 دسامبر, 2013 - 23:08

با توافق ایران و هند برای صادرات گاز از مسیر دریای عمان، طولانی‌ترین خط لوله زیردریایی جهان برای انتقال گاز به طول 1400 کیلومتر احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، علی امیرانی مدیر بازاریابی، فروش و بررسی های اقتصادی شرکت ملی صادرات گاز ایران در حاشیه نشست با یک شرکت هندی برای ساخت خط لوله صادرات گاز به هند از مسیر دریا گفت: با سه شرکت هندی برای خرید گاز ایران مذاکراتی صورت گرفته و توافق های کلی با این شرکت ها انجام شده است.

وی ادامه داد: سند همکاری ها میان این شرکت ها و شرکت ملی صادرات گاز ایران درباره کلیات پروژه صادرات گاز به هند از جمله طرفین قرارداد، چگونگی اجرا و قراردادهای جانبی نهایی شده و بعد از امضای این سند در یک ماه آینده وارد مذاکره با طرف های هندی برای فروش گاز و قیمت آن خواهیم شد.

وی با یادآوری اینکه شرکت صادرات گاز و شرکت sageبه عنوان شرکت سازنده خط لوله، پیشتر تفاهمنامه هایی برای ساخت خط لوله در آب های عمیق دریای عمان امضا کرده اند، گفت: براین اساس شرکت هندی مطالعات اولیه و مقدماتی برای ساخت این خط لوله را انجام داده است.

امیرانی اظهار داشت: براساس مذاکراتی که در گذشته با شرکت sageداشتیم، قرار شد این شرکت همراه خریداران نهایی گاز در هندوستان با شرکت ملی صادرات گاز ایران وارد مذاکره شود.

خبر دیگر اینکه علی ماجدی معاون بین الملل وزیر نفت اعلام کرد: دولت پاکستان باید تا 31 دسامبر سال 2014 کار خط لوله صلح را به اتمام رسانده و واردات گاز از ایران را آغاز کند. در غیر این صورت حق ایران برای دریافت خسارت محفوظ است.

انتهای پیام