مشاور سلطان قابوس رابط پنهانی ایران و آمریکا است؟

ارسال شده توسط admin در 30 نوامبر, 2013 - 20:38

در روزهای اخیر و پس از توافق هسته ای ایران و آمریکا منابع مختلف رسانه ای از مذاکرات مخفی ایران و آمریکا در کشورهای ثالت برای رسیدن به توافق سخن گفته اند، تا حدی که برخی از این منابع دلیل عصبانیت فابیوس وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات پیش از توافق ایران و غرب را اطلاع یافتن وی از این مذاکرات محرمانه دانسته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، تابناک در ادامه نوشت: اما در این میان، بیش از منابع دیگر این مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی هستند که به صورت روزانه اخباری را در این زمینه منتشر می کنند.

امروز هم یکی از خبرنگاران صهیونیستی از ارتباط مخفیانه ایران و آمریکا برای حل بحران سوریه خبر داده‌اند و نوشته‌اند که این دیدارهای محرمانه نیز در عمان انجام شده است و در نخستین قدم آمریکایی‌ها برای نشان دادن حسن نیت خود عطاردی دانشمند هسته‌ای ایران را آزاد کرده‌اند.

این منبع همچنین نوشته است به موازات دیدارهای دیپلماتیکی که بین مقامات ایرانی و ویلیام برنز معاون وزارت خارجه آمریکا انجام شده است، دو مقام عالیرتبه آمریکا و انگلیسی که مسئول امور عراق و سوریه در ارتش این دو کشور هستند نیز به عمان سفر کرده‌اند که سفر آنان به عمان این گمان را به وجود آورده است که ایران و غرب در موضوع سوریه هم به صورت محرمانه با هم دیدار کرده‌اند.

این گزارش همچنین می‌افزاید که منابع مطلع گفته‌اند که شخصی که بین ایران و آمریکا در این ایام میانجی‌گری کرده است، شخصی است به نام دکتر سالم ناصر الاسماعیلی که یکی از مشاوران نزدیک سلطان قابوس پادشاه عمان به شمار می‌رود.

دکتر سالم که از اقتصادانان و بازرگانان عمانی است ارتباط نزدیکی با پادشاه عمان دارد. وی در سفری که اخیرا سلطان عمان به ایران داشت، در معیت وی به دیدار حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز رفته او با او در قالب هیات عمانی دیدار داشته است.

انتهای پیام