دیدار خداحافظی سفیر عمان در تهران با وزیر امور خارجه ایران

ارسال شده توسط admin در 14 سپتامبر, 2013 - 11:13

شیخ یحیی العریمی، سفیر سلطنت عمان در پایان مأموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران به منظور خداحافظی، با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (iranomam.com) به نقل از روابط عمومی وزارت امورخارجه، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از فعالیت‌ها، اقدامات و تلاش‌های سفیر عمان در کشورمان در طول مأموریتش و در راستای توسعه و گسترش همه جانبه روابط تهران و مسقط از جمله در خلال سفر اخیر سلطان عمان به ایران تقدیر و تشکر کرد و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: دو کشور ایران و عمان همواره دارای روابط راهبردی و بسیاری خوبی بوده‌اند و هیچ مانعی در روند توسعه و گسترش روابط ایران و عمان وجود ندارد.

ظریف همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گسترده موجود در عرصه اقتصادی و تجاری بین دو کشور ابراز امیدوری کرد با اجرایی شدن توافقات صورت گرفته بین سران دو کشور و اجرایی شدن طرح‌های مهم ترانزیتی و همکاری‌های اقتصادی و تجاری و انرژی شاهد جهشی بزرگ در این روابط باشیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به حساسیت تحولات جاری در عرصه منطقه‌یی و بین‌المللی، بر اهمیت و ضرورت رایزنی و مشورت بین مسئولان دو کشور از جمله در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد.

شیخ یحیی العریمی، سفیر عمان نیز در این دیدار ضمن تشکر از همکاری‌های مقامات ایرانی در مأموریتش در کشورمان ، بر اراده و عزم راسخ مقامات کشورش به خصوص سلطان عمان برای تعمیق و توسعه همه جانبه روابط تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان بین دو کشور برای همکاری، ابراز امیدواری کرد روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و مسقط با اجرای توافقات و طرح‌های مشترک به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری و بازرگانی با قوت تداوم یابد.

انتهای پیام