دیدار وزیر اطلاع‌رسانی عمان با رییس سازمان صداوسیمای ایران

ارسال شده توسط admin در 12 سپتامبر, 2013 - 23:49

رییس سازمان صداوسیما در دیدار با وزیر اطلاع‌رسانی عمان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران سالیانه 400 فیلم تلویزیونی تولید و پخش می‌کند، می‌گوید: صداوسیما جزو 10 کشور برتر جهان در زمینه تولید آثار نمایشی و تلویزیونی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)، دکتر عبدالمنعم بن منصور نیز در دیدار با سید عزت الله ضرغامی بر گسترش همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و رسانه‌ای تاکید کرد.

وزیر اطلاع‌رسانی عمان در صدر هیاتی از فعالان رسانه‌ای این کشور قبل از این دیدار از دو شبکه‌ی العالم و خبر بازدید کرده و با قابلیت و ظرفیت‌های رسانه‌ای کشورمان آشنا شده بود با ابراز خوشحالی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با رییس صداوسیما، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را یکی از سازمان‌های بزرگ رسانه‌ای دنیا با قابلیت‌های فراوان فنی، آموزشی و برنامه‌سازی توصیف کرد و خواستار مبادلات گسترده رسانه‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف شد.

عبدالمنعم بن منصور وجود اشتراکات دینی و فرهنگی در کنار حسن همجواری و ارتباط دیرینه‌ دو کشور ایران و عمان را زمینه بسیار خوبی برای تقویت ارتباط دو کشور دانست و افزود: برای تقویت این روابط، کشور عمان پیشقدم است و سفر مقامات عمانی در گذشته به ایران بویژه سفر پادشاه عمان برای تبریک به رئیس جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های اخیر نشان دهنده علاقمندی دولت و ملت عمان برای گسترش همکاری با کشور بزرگ ایران اسلامی است.

وی از علاقمندی مردم کشورش به ایران و موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: رسانه‌های عمان به ویژه روزنامه رسمی این کشور اخبار و تحلیل‌های زیادی از ایران روزانه برای مخاطبان مشتاق خود منتشر می‌کنند.

وزیر اطلاع‌رسانی عمان روابط کشور مطبوعش با جمهوری اسلامی ایران را مستحکم و سرشار از محبت خواند و گفت: ما به این رابطه خوب افتخار می‌کنیم و می‌کوشیم با استفاده از همه ابزارهای در اختیار از جمله رسانه‌ها، مشترکات وحدت‌بخش دو ملت را تقویت کنیم.

عبدالمنعم بن منصور با اشاره به حوادث جهان و منطقه و لزوم اتحاد مسلمانان برای دفاع از ارزش‌های دینی و ملی خود تصریح کرد: تاریخ اثبات کرده است که برنده این کشمکش‌ها در منطقه دشمنان ملت‌های مسلمان هستند و ما رسالت سنگین روشنگری اهداف پشت پرده دشمنان و نمایش چهره واقعی اسلام به جهانیان را عهده‌دار هستیم.

وی به ظرفیت‌های رسانه‌ای کشورش اشاره و اعلام کرد، مسقط آماده است که همگام با گسترش مناسبات در حوزه های مختلف تعاملات رسانه ای خود با تهران را افزایش دهد.

انتهای پیام