لزوم گسترش همکاری‌های رسانه‌یی بین ایران و عمان

ارسال شده توسط admin در 8 سپتامبر, 2013 - 21:42

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با وزیر اطلاع‌رسانی کشور عمان، بر لزوم گسترش روابط فرهنگی و همکاری‌های رسانه‌یی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه ایران عمان (IranOman.com)، علی جنتی یکشنبه، 17 شهریورماه با عبدالمنعم بن منصور الحسنی - وزیر اطلاع‌رسانی کشور عمان – با حضور جمعی از مدیران و کارکنان وزارت ارشاد از جمله محمدجعفر محمدزاده - معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد - دیدار و درباره‌ی مسائل مختلف صحبت کرد.

جنتی درباره‌ی این دیدار گفت: روابط ما با سلطان‌نشین عمان، روابط خوبی است و در حال حاضر بهترین روابط را با آن‌ها داریم که این مسأله نشأت‌گرفته از مناسبات و علایق فرهنگی بین دو ملت ایران و عمان است. حضور وزیر اطلاع‌رسانی عمان در تهران و مذاکراتی که داشتیم قطعا به گسترش روابط فرهنگی و همکاری‌های رسانه‌یی دو کشور می‌تواند کمک کند.

او ادامه داد: امیدوارم در آینده‌ی نه‌چندان دور، شاهد حضور خبرنگاران ایرانی و عمانی در دو کشور باشیم تا از این طریق در راستای روشن‌ کردن افکار عمومی دو کشور تلاش شود.

او تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم، بویژه درباره‌ی چالش‌هایی که در منطقه وجود دارد و اختلاف‌های مذهبی که عده‌ای تلاش می‌کنند به آن دامن بزنند، اقدام کنیم. مخصوصا این‌که رسانه‌ها در این‌باره نقش موثری می‌توانند داشته باشند.

وی در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود با وزیر اطلاع‌رسانی عمان، از آمادگی ایران برای پخش برخی فیلم‌ها و سریال‌های دوبله‌شده به زبان عربی در شبکه‌های کشور عمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزیر اطلاع‌رسانی عمان که با هیأت همراه خود در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور یافته بود، بیان کرد:‌ سفر به ایران و دیدن آن از نزدیک، باعث افتخار است و جلسه‌ی خوبی هم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران داشتیم.

الحسنی با تبریک انتخاب دکتر حسن روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور، گفت:‌ پیوندها و روابط دو کشور ایران و عمان عمیق و روبه گسترش است.

او با بیان این‌که احساس می‌کنم با ورود به ایران، در کشور خودم هستم، اظهار کرد: در این دیدار، در زمینه‌ی همکاری بین دو خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری عمان و نیز تبادل تجربیات و دیدار و سفر روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایرانی از عمان و برعکس صحبت شد.

او همچنین بر ضرورت تعمیق و گسترش روابط همکاری دو کشور ایران و عمان تأکید کرد.

 

پس از این دیدار، وزیر اطلاع‌رسانی عمان همراه علی جنتی از موزه‌ی هنرهای ملی دیدن کرد و راهنمای موزه توضیح‌هایی را درباره‌ی هر کدام از آثار و تابلوهای مینیاتوری تاریخی این موزه ارائه کرد.

در حاشیه‌ی این دیدار و پس از بدرقه‌ی وزیر اطلاع‌رسانی عمان، علی جنتی با زوج جوانی که با «ماشین کتاب» خود در سطح شهر تردد می‌کنند، گفت‌وگو کرد.

طبق گفته‌ی این زوج، آن‌ها با ماشین خود در سطح شهر حرکت می‌کنند و پس از سوار کردن مسافران، به آن‌ها کتاب می‌دهند تا به این ترتیب، فرهنگ مطالعه ترویج یابد. آن‌ها همچنین علاوه بر پخش موسیقی‌های مختلفی که مجوز دارند، فیلم‌های مستند کوتاهی را هم برای مسافران نمایش می‌دهند.

این زوج جوان در گفت‌وگوی خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کردند که هیچ حمایتی نداشته‌اند و حتی اجازه‌ی تردد در محلی را ندارند، چون سد معبر محسوب می‌شوند.

جنتی پس از این گفت‌وگوی کوتاه در جمع خبرنگاران، گفت:‌ ارائه‌ی کتاب به مردم به این شکل، کار جالبی است که این زن و شوهر فرهیخته انجام می‌دهند. آن‌ها افرادی را سوار اتومبیل خود می‌کنند و به آن‌ها کتاب می‌دهند. این نوع فعالیت‌ها باید حمایت شوند تا در نمایشگاه کتاب حضور داشته باشند و صداوسیما هم باید تلاش کند تا این الگو برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی معرفی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پاسخ دادن پرسش‌های خبرنگاران درباره‌ی تغییر معاونت‌های مطبوعاتی و فرهنگی خودداری کرد.
انتهای پیام