سفر «سلطان قابوس» فصل نوینی از روابط ایران و عمان را رقم می‌زند

ارسال شده توسط admin در 25 اوت, 2013 - 10:02

سفیر سلطنت عمان در تهران با اشاره به جایگاه مهم دو کشور عمان و جمهوری اسلامی ایران در منطقه، تاکید کرد: سفر سلطان قابوس فصل نوینی از روابط تهران- مسقط را آغاز خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه ایران عمان (IranOman.com)، «شیخ یحیی عبدالله سالم الفنا العریمی» سفیر سلطنت عمان ، روابط سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران را برپایه حسن همجواری و نزدیکی تاریخی و جغرافیایی و برگرفته از مبانی اسلامی دانست و تصریح کرد: دو کشور در سال‌های گذشته روند رو به رشدی را در همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آغاز کرده‌اند و سفرهای مقامات عالیرتبه به کشور نشاندهنده عمق مناسبات دوجانبه و زمینه ساز توسعه روابط در تمامی زمینه‌هاست.

 

سفیر عمان در ادامه با اشاره به اینکه سفر «سلطان قابوس بن سعید» سلطان عمان به تهران دومین سفر وی در طی 4 سال گذشته است، اظهار داشت: دو کشور نیازمند همیاری و همکاری برای ایجاد ثبات و استقرار در منطقه هستند و براین اساس مشورت‌ها و گفت‌وگوها در عالی‌ترین سطوح سیاسی و دیپلماتیک با هدف ایجاد ثبات و استقرار منطقه و پیشرفت مناسبات دوجانبه است.

 

وی افزود: مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای برای دو کشور ایران و عمان دارد و از این رو در سفر سلطان عمان به تهران درباره موضوعات مورد اهتمام و مشترک دوجانبه بحث و تبادل نظر خواهد شد.

 

«شیخ یحیی عبدالله سالم الفنا العریمی» در پایان با اشاره به مصالح مشترک دو جانبه ایران و عمان در منطقه، خاطرنشان ساخت که روابط دو کشور قوی و پایدار خواهد بود و همواره از مرحله‌ای به مرحله‌ای بهتر سوق داده شده و عمیق‌تر می‌شود.

انتهای پیام