علی لاریجانی: مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران و عمان در ثبات منطقه‌ تاثیرگذار است

ارسال شده توسط admin در 19 July, 2013 - 23:07

شیخ یحیی بن عبداله بن سالم العریمی سفیر عمان در تهران بعدازظهر چهارشنبه (26 تیر) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه ایران عمان "IranOman.com" در این دیدار ابتدا لاریجانی با اشاره به روابط دوستانه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، افزود: روابط و مناسبات فیمابین دو کشور مسلمان و همسایه بسیار خوب و پایدار بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست حسن همجواری و برخورداری از روابط برادرانه و دوستانه با همه کشورهای همسایه به ویژه عمان برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، همچین ادامه داد: مناسبات دو کشوراز جهات مختلف سیاسی، پارلمانی و اقتصادی رو به رشد است که این وضعیت در ثبات منطقه‌ای اثر گذار است.

وی تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های ممکن در جهت همکاری‌های دوستانه منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای استفاده کرد.

در ادامه این دیدار همچنین شیخ یحیی بن عبداله بن سالم العریمی سفیر عمان در تهران، با ارایه گزارشی از وضعیت روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران، گفت: پادشاه عمان اهتمام خاصی نسبت به توسعه روابط و همکاری با جمهوری اسلامی ایران قائل است و مناسبات با کشور قدرتمند ایران را با ارزش می‌شمارد.

سفیر عمان در ادامه با تقدیر از مجلس شورای اسلامی در حمایت از گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور در زمنیه‌های مختلف سیاسی، اقصادی و فرهنگی افزود: خدا را شکر که طی سال‌های اخیر با حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی از تعمیق و روابط دو کشور پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده است.

 

وی در پایان این دیدار دعوتنامه کتبی همتای رئیس مجلس شورای اسلامی از ایشان برای سفر به مسقط را تقدیم نمود که رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن پذیرش آن اظهار امیدواری کرد که این سفر در پاسخ به سفر رئیس مجلس عمان به تهران در زمان مناسب انجام شود.

انتهای پیام