دیدار معاون وزیر خارجه ایران با وزیر مشاور در امور خارجه عمان

ارسال شده توسط admin در 21 ژوئن, 2013 - 23:45
معاون وزارت امور خارجه گفت: متاسفانه اخیراً شاهد رشد گروه‌های تکفیری در منطقه هستیم و برخی نیز ضمن همراهی با این گروه‌های افراطی بر طبل اختلافات طائفه‌ای و مذهبی می‌کوبند.
 
به گزارش پایگاه ایران عمان به نقل از خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در ادامه سفر منطقه‌ای خود روز جاری وارد مسقط شد و با «یوسف بن علوی» وزیر مشاور در امور خارجی سلطنت عمان دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.
 
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط خوب و سازنده جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان اظهار داشت: همکاریهای دو کشور در زمینه‌های مختلف روند رو به رشدی داشته و ابراز امیدواری کرد توافقات دو کشور در کمیسیون‌ها و کمیته‌های مشترک هر چه زودتر اجرایی شود.
 
امیرعبداللهیان در ادامه خاطرنشان ساخت: متاسفانه اخیراً شاهد رشد گروه‌های تکفیری در منطقه هستیم و برخی نیز ضمن همراهی با این گروه‌های افراطی بر طبل اختلافات طائفه‌ای و مذهبی می‌کوبند.
 
وی افزود: رهبران سیاسی و مذهبی می‌بایست با تشویق به اعتدال، جلوی تندروی‌هایی که باعث اختلاف مذهبی در جهان اسلام می‌شود را بگیرند.
 
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات سوریه اظهار داشت: همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم راهکارهای سیاسی تنها راه حل مشکلات سوریه است و بحران این کشور راهکار نظامی و امنیتی ندارد.
 
امیرعبداللهیان همچنین در خصوص تحولات بحرین افزود: مشکلات موجود در بحرین راهکار بحرینی-بحرینی داشته و انجام گفت‌وگوهای جدی بین دولت و همه گروه‌های بحرینی را راه حل اساسی وضع موجود دانست.
 
یوسف بن علوی نیز ضمن خوشامدگویی به معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان، انجام رایزنی و گفت‌وگو بین دو کشور را امری مهم دانست که بصورت مستمر ادامه دارد.
 
بن علوی با اشاره به تحولات سوریه، تنها راهکار آن را توقف خشونت و خونریزی و انجام گفت‌وگو بین همه گروه‌ها دانست.
 
وی همچنین در خصوص تحولات بحرین اظهار داشت: طبیعتاً مردم مطالباتی دارند که وظیفه دولت است که به مردم پاسخ دهد.
انتهای پیام