فعالیت شرکت‌های ایرانی برای ساخت نیروگاه و پالایشگاه در عمان

ارسال شده توسط admin در 21 ژوئن, 2013 - 23:38
رئیس اداره خلیج فارس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: فعالیت‌های خیلی خوبی از جانب شرکت‌های ایرانی در زمینه تاسیس نیروگاه، پالایشگاه، جاده‌سازی، توسعه باندهای فرودگاهی و سیستم‌های آب و فاضلاب در عمان در حال انجام است.
 
به گزارش پایگاه ایران عمان (IranOman.com)، فرزاد پیلتن در نشست میز کشور عمان که با حضور مسئولان سازمان توسعه تجارت ایران، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، سفارت عمان در جمهوری اسلامی ایران، مسئولان محلی و تجار و صنعتگران در منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به روابط سیاسی بسیار خوب بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عمان این پتانسیل برای فعالان حوزه تجارت و اقتصاد با تلاش بیشتر وجود دارد تا سطح مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور نیز ارتقا پیدا کند.
 
وی افزود: در حال حاضر میزان سطح روابط تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان 250 میلیون دلار در سال است که 170 میلیون دلار آن مربوط به صادرات ما به عمان است و مابقی آن نیز واردات ما از این کشور را تشکیل می‌دهد.
 
رئیس اداره خلیج فارس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشور عمان، خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های مختلف صدور کالا از جمله مواد غذایی، کالاهای صنعتی و الکترونیکی به این کشور پتانسیل صادرات را داریم و بخشی از این پتانسیل‌ها نیز تحقق پیدا کرده است.
 
این مسئول سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در کشور عمان عنوان کرد: فعالیت‌های خیلی خوبی از جانب شرکت‌های ایرانی در زمینه تاسیس نیروگاه، پالایشگاه، جاده‌سازی، توسعه باندهای فرودگاهی و سیستم‌های آب و فاضلاب در عمان در حال انجام است و در زمینه معادن و صنعت نفت و گاز هم جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد که در کشور عمان حضور داشته باشد.
انتهای پیام