پروژه شیرین سازی آب دریای عمان و انتقال آن به سمت فلات مرکزی

ارسال شده توسط admin در 10 ژوئن, 2013 - 14:48

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که وزارت نیرو یک وزارتخانه فعال است اظهار کرد: اصول کار در هشت سال اخیر بدین شکل بوده که به اجرای پروژه‌هایی که از دولت‌های دیگر باقی مانده بود سرعت بخشیم و آن‌ها را به بهره برداری برسانیم. 


به‌ گزارش پایگاه ایران عمان (IranOman.com)، مجید نامجو در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که تعدادی پروژه‌های تاثیرگذار دراین اواخر آغاز شده‌اند گفت: چند پروژه بزرگ کلنگ زنی شده‌اند از جمله سد بختیاری که بلندترین سد بتنی جهان است؛‌ این پروژه از مدت‌ها قبل به دست چینی‌ها فاینانس شده بود اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت برای انجام آن از توان داخلی استفاده شد و اکنون این پروژه مسیر خود را طی می کند. 


وی با اشاره به پروژه شیرین سازی آب دریای عمان و انتقال آن به سمت فلات مرکزی گفت: تحول بزرگی در راستای تامین منابع آب صورت گرفته است و حال غیر از استان‌هایی که مشمول این پروژه می‌شوند استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، یزد، خراسان جنوبی و اصفهان نیز علاقه مندند که سراغ این گونه طرح‌ها بیایند. 


وزیر نیرو افزود: این طرح‌ها با منابع دولتی اجرا نمی‌شوند و وزارت نیرو فقط موظف است که در صورت نبود مشتری آب را به قیمت تمام شده از سرمایه گذار بخرد.
انتهای پیام