افتتاح پروژه بزرگراه ارتباطی عمان - ایران - اروپا با حضور احمدی‎نژاد

ارسال شده توسط admin در 27 می, 2013 - 23:53

سه پروژه ملی بزرگراه ارتباطی فیبر نوری ایران ــ اروپا EPEG، پروژه 5 هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری و سوئیچ VOIP بین‌الملل صبح امروز افتتاح شد.
 
به‌ گزارش پایگاه ایران عمان به نقل از سیتنا، محمود احمدی‌نژاد با حضور در محل مرکز توسعه و بهره‌برداری شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، پروژه‌های ملی بزرگراه ارتباطی فیبر نوری ایران ــ اروپا EPEG، پروژه 5 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری و سوئیچ VOIP بین‌الملل را از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با استان‌های گیلان و سیستان و بلوچستان افتتاح کرد.

پروژه بزرگراه ارتباطی عمان- ایران - اروپا EPEG

این پروژه به طول 8000 کیلومتر از فرانکفورت آلمان آغاز و با عبور از چند کشور اروپایی، روسیه و پس از گذر از میهن عزیزمان از بندر جاسک به بندر باراکای عمان متصل می‌شود.

کنسرسیوم EPEG شامل شرکت‌های روس تلکوم، Cabli & Wireless انگلیس، شرکت ارتباطات زیرساخت و عمان تلفیق است و جایگزین مطمئنی برای ترانزیت ارتباطات از اروپا به آسیا خواهد بود.

اجرای این پروژه در کشورمان به‌دست متخصصان شرکت ارتباطات زیرساخت، اجرا و به بهره‌برداری رسیده است اجرای این پروژه تبدیل ایران به هاب منطقه می‌شود و از این ‌پس نقش کلیدی در ارتباطات بین‌الملل خواهد داشت. از مزیت‌های دیگر این پروژه اشتغال‌زایی و درآمدزایی آن است.

انتهای پیام