تاکید رییس مجلس شورای سلطنتی عمان بر توسعه مراودات گردشگری سلامت با ایران

ارسال شده توسط admin در 23 آوریل, 2013 - 21:28

رییس مجلس شورای سلطنتی عمان با ابراز شگفتی از توانمندی ایران در زمینه سلول های بنیادین و دستاوردهای پژوهشکده رویان، ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند در زمینه گردشگری سلامت مراودات خود را توسعه دهند.


به گزارش پایگاه ایران عمان به نقل از ایرنا، "خالدبن هلال بن ناصر المعولی" در آخرین روز از سفر به ایران با "محمدشریف ملک زاده" رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدار و بر توسعه روابط گردشگری دو کشور بویژه در حوزه گردشگری سلامت و درمان تاکید کرد.

وی به پیشینه روابط دو کشور در عرصه های سیاسی اشاره کرد و گفت: روابط سیاسی ایران و عمان در دهه های گذشته، پایدار و راسخ بوده است و اکنون ما باید در زمینه اقتصاد و گردشگری تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی با ابراز تمایل کشورش برای آشنایی شهروندان عمانی با جاذبه های گردشگری ایران بویژه در حوزه درمان یادآور شد: در جریان سفر به ایران از پژوهشگاه رویان بازدیدی صورت گرفت و با فعالیت های این مرکز در حوزه سلول های بنیادین آشنا شدیم و به نظر می رسد که این پیشرفت ها در سطح خاورمیانه بی نظیر است.

رییس مجلس شورای سلطنتی عمان تاکید کرد که گردشگران عمانی می توانند ضمن سفر به ایران برای درمان، از جاذبه های گردشگری ایران نیز بازدید داشته باشند.

وی به بازدید هیات پارلمانی عمان از یک کارخانه خودروسازی و نیز خطوط مترو اشاره کرد و گفت: افتخار می کنیم که این پیشرفت ها توسط ایرانی ها به دست آمده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز روابط دو کشور را رو به گسترش خواند و بر لزوم توسعه همکاری ها در زمینه های تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد.

ملک زاده با تاکید بر اینکه ایران محدودیتی برای همکاری با عمان در زمینه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ندارد، گفت: در گذشته تفاهماتی بین دو کشور انجام شده است که امیدواریم این تفاهم ها با رویکرد تعاملات گردشگری ادامه یابد.

در ادامه این مراسم "یحیی رحمتی" معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان در پاسخ به سوال یکی از اعضای هیات پارلمانی عمان درباره نحوه حمایت های دولت از بخش صنایع دستی اظهار داشت: در ایران صنایع دستی از پرداخت مالیات در بخش تولید و صادرات معاف است و دولت برنامه جامعی را برای حضور این کالاها در سطح بازارهای جهانی در دستور کار دارد.

وی رقم صادرات صنایع دستی در سال گذشته را 719میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: هدف گذاری امسال ایران برای صادرات صنایع دستی، یک میلیارد دلار است.

در ادامه این نشست برخی از اعضای پارلمان عمان خواستار ارایه توضیحاتی درباره صنعت گردشگری ایران شدند که ملک زاده به آنان یادآور شد: گردشگری مذهبی، درمانی و طبیعت گردی در اولویت های ایران قرار دارد و در 10 ماهه سال گذشته توانست سه میلیون و 800 هزار گردشگر جذب کند.

وی به هیات پارلمانی عمان متذکر شد که در تعطیلات 20 روزه نوروز امسال 85میلیون نفر اقامت ثبت شد و 80 هزار گردشگر خارجی نیز به ایران آمدند.

ملک زاده همچنین از رییس پارلمان عمان دعوت کرد تا در جشن بزرگی که فردا برای تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، شرکت کند که رییس پارلمان عمان برای حضور در این مراسم ابراز تمایل کرد، ولی گفت تا ساعتی دیگر ایران را ترک خواهد کرد و نمی تواند در این مراسم شرکت کند.

یکی دیگر از اعضای هیات پارلمانی عمان، بر تسریع فعالیت ها برای آغاز روابط گردشگری درمانی دو کشور تاکید کرد و گفت: برای این منظور ایران می تواند در نمایشگاه تخصصی که ماه ششم میلادی امسال در عمان برگزار می شود، شرکت کند.

ملک زاده با اعلام موافقت با این دعوت طرف عمانی گفت که هیچ مشکل و مانعی برای شرکت ایران در این نمایشگاه وجود ندارد.

معاون رییس جمهوری همچنین پیشنهاد کرد که دو طرف برای آشنایی مردم ایران و عمان از جاذبه های گردشگری دو کشور تورهایی ویژه اصحاب رسانه و فعالان صنعت گردشگری ترتیب دهند.

برگزاری هفته های فرهنگی ایران و عمان و ارایه تسهیلات در زمینه سرمایه گذاری عمان در زیرساخت های گردشگری ایران از دیگر پیشنهادهای رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به طرف عمانی بود.

پس از برگزاری این نشست هیات پارلمانی عمان از نمایشگاه هنرهای سنتی ملی در ساختمان ارگ آزادی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازدید کرد.
انتهای پیام