دانشگاه خلیج فارس آماده‎ی پذیرش دانشجوی دکترا از عراق و عمان است

ارسال شده توسط admin در 12 مارس, 2013 - 21:41

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: این دانشگاه آماده پذیرش دانشجو در مقاطع دکترا از کشورهای عراق و عمان است.


به گزارش خبرنگار پایگاه ایران عمان، دکتر علیرضا فیوض عصر دوشنبه در نشست پایانی همایش بین المللی "بوشهر، بصره و مسقط"، مناسبات تاریخی ـ اجتماعی اظهار داشت: این همایش‌ها تاثیر بسیار مهمی در گسترش روابط بین کشورهای ایران و عراق و عمان دارد که تداوم این همایش می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

وی در ادامه خواستار ارتقای همکاری دانشگاه‌های بوشهر، بصره و مسقط شد و با اشاره به نتایج پرثمر این همایش‌ها، اضافه کرد: امیدواریم این ارتباط قوی به رشد ارتباط دانشگاه‌های جنوب غرب آسیا منجر شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: مقالات ارزشمندی از سوی اندیشمندان سه کشور ایران، عراق و عمان به این همایش ارائه شد که نشان‌دهنده وجوه مشترک زیادی در زمینه اندیشه‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی است.

وی با بیان اینکه همواره مراودات زیادی بین مردم منطقه به‌ویژه مردم این سه کشور وجود داشته است ادامه داد: امیدواریم این ارتباط قوی به رشد ارتباط دانشگاه‌های جنوب غرب آسیا منجر شود.

دکتر فیوض با اشاره به رشد چشمگیر کشور ایران در زمینه‌های مختلف علمی، افزود: رتبه علمی ایران در رنکینگ جهانی 16 است که پیش بینی می‌شود در 10 سال آینده این رتبه به چهار ارتقا یابد.

وی خواستار ارتقای همکاری علمی بین دانشگاه‌های این سه کشور شد و افزود: دانشگاه خلیج فارس آمادگی دارد که نشست‌های مشترک علمی را با دانشگاه‌های بصره و مسقط برگزار کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در ادامه خاطرنشان ساخت: آماده پذیرش دانشجو در مقاطع دکترا از این کشورها هستیم.

انتهای پیام