مهمان‌پرست با رئیس دانشگاه سلطان قابوس عمان دیدار کرد

ارسال شده توسط admin در 12 مارس, 2013 - 21:37

به گزارش پایگاه ایران عمان، رامین مهمان‌پرست سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان صبح امروز در مسقط با علی البیمانی رئیس دانشگاه سلطان قابوس عمان دیدار و گفتگو کرد.

 
مهمان‌پرست در این دیدار ضمن تشریح ابعاد گسترده و متنوع فعالیت‌ها و پیشرفت‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشورمان گفت: پایه و اساس رشد، پیشرفت و استقلال هر کشوری در سایه تسلط و فراگیری جوانان آن به علوم و فنون جدید محقق می‌شود و خوشبختانه دانشمندان جوان ایرانی در سال‌های اخیر به موفقیت‌های بسیار چشمگیری در دستیابی به فناوریهای جدید در عرصه‌های مختلف دست یافته‌اند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همکاری‌های علمی و دانشگاهی را یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب دو کشور ایران و عمان برای توسعه روابط عنوان و بر آمادگی و زمینه مناسب این همکاری‌ها بین دانشگاه‌های مختلف کشورمان با دانشگاه عمان در زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و نیز تورهای دانشجویی و پذیرش متقابل دانشجویان بورسیه در رشته‌های مورد نیاز تاکید کرد.
 
علی البیمانی رئیس دانشگاه سلطان قابوس عمان نیز در این دیدار از سطح بالای علمی دانشگاه‌های ایران تمجید کرد و با اشاره به همکاری‌های موجود بین دانشگاه سلطان قابوس با دانشگاه شیراز آمادگی این دانشگاه را برای توسعه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و تبادل استاد، دانشجو و برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای دانشجویی اعلام کرد.
 
گفتنی است؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه از بخش‌های مختلف دانشگاه سلطان قابوس از جمله کتابخانه مرکزی و مراکز فرهنگی و مطالعاتی این دانشگاه بازدید کرد
 
منبع: آنا