وزیر اطلاع رسانی عمان: ایران کشوری بزرگ با تمدن و فرهنگی کهن است

ارسال شده توسط admin در 12 مارس, 2013 - 21:34

وزیر اطلاع رسانی عمان جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ با تمدن و فرهنگی کهن و تاریخی توصیف کرد.


به گزارش پایگاه ایران عمان به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه، عبدالمنعم بن منصور بن سعید الحسنی روز دوشنبه در دیدار رامین مهمانپرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه ایران در مسقط، روابط دو کشور را ممتاز و دیرینه دانست و از فضای دوستی و برادری حاکم بر روابط ملت و دولت ایران و عمان ابراز خرسندی کرد.


وزیر اطلاع رسانی عمان با اشاره به اراده سران این کشور برای گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران و لزوم تداوم سفرهای مقامات دو کشور، از تقویت همکاری های ایران و عمان در عرصه رسانه و سفر متقابل هیات های رسانه ای برای پوشش واقعیت ها و ظرفیتهای دو کشور در عرصه های مختلف استقبال کرد.

رامین مهمانپرست نیز روابط تهران و مسقط را عالی دانست و بر اراده مقامات دو طرف برای تعمیق و گسترش بیش از پیش روابط تاکید کرد.


مهمانپرست، فرهنگ و رسانه را دو ابزار موثر و کارآمد در مسیر تعمیق و گسترش روابط بین کشورها و ملت ها دانست و گفت در برهه‌ای که هجمه شدید تبلیغاتی و فرهنگی دشمنان جهان اسلام و صهیونیستها ضد مسلمانان ادامه دارد،ضرورت بهره برداری از ابزارهای رسانه ای و فرهنگی برای معرفی چهره واقعی اسلام و واقعیت های کشورهای اسلامی بیش از پیش احساس می شود.


سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین روز دوشنبه با خانم «زمزم بنت سلیمان الراشدیه» مدیرعامل خبرگزاری رسمی عمان و «یوسف الحارسی» مدیر توسعه و نوآوری تلویزیون عمان و «ابراهیم بن احمد الکندی» مدیر موسسه مطبوعاتی و انتشاراتی عمان، به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

مهمانپرست در این دیدارها با تشریح فعالیت گسترده و متنوع رسانه های دیداری و شنیداری در ایران به ویژه فعالیت خبرگزاری ها و مطبوعات متعدد و توانمندی ها و ظرفیت های فنی و حرفه ای رسانه ای و خبری در ایران، بر وجود ظرفیت گسترده بین رسانه های ایران و عمان تاکید کرد.

انتهای پیام