بازدید مهمانپرست از تلویزیون عمان

ارسال شده توسط admin در 12 مارس, 2013 - 21:26

رامین مهمانپرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه با عبدالمنعم بن منصور بن سعید الحسنی وزیر اطلاع رسانی عمان دیدار و گفتگو کرد.

 
به گزارش پایگاه ایران عمان، وزیر اطلاع رسانی عمان در این دیدار ایران را کشوری بزرگ با تمدن و فرهنگی کهن و تاریخی توصیف کرد و روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان را روابطی ممتاز و دیرینه دانست و از فضای دوستی و برادری حاکم بر روابط بین مردم و دولت های دو کشور ابراز خرسندی کرد.
 
وی با اشاره به عزم و اراده سران دو کشور بخصوص پادشاه عمان برای توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران و لزوم تداوم سفرهای مقامات دو کشور بخصوص مسئولین و دست اندرکاران بخش های فرهنگی و رسانه ای برای تقویت همکاری ها در این عرصه ها تاکید کرد و از سفر متقابل هیاتهای رسانه ای برای پوشش واقعیتها و ظرفیتهای دو کشور در عرصه های مختلف استقبال نمود.
 
 عبدالمنعم بن منصور بن سعید الحسنی همچنین با اشاره به جاذبه های گردشگری و طبیعی کشورمان و علاقه وافر مردم این کشور برای سفر به ایران و استفاده از طبیعت و نیز خدمات پزشکی و درمانی در ایران بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر برای تقویت ارتباطات مردمی بین دو کشور تاکید نمود.
 
 رامین مهمانپرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه نیز در این دیدار روابط بین تهران و مسقط را عالی توصیف کرد و عزم و اراده مقامات دو کشور برای تعمیق و توسعه بیش از پیش روابط را مورد تاکید قرار داد.
 
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه فرهنگ و رسانه را دو ابزار موثر و کارآمد در جهت تعمیق و گسترش روابط بین کشورها و ملتها دانست و افزود: در برهه‌ای که شاهد هجمه شدید تبلیغاتی و فرهنگی دشمنان جهان اسلام و صهیونیستها علیه اسلام و مسلمین هستیم ضرورت بهره برداری از این ابزارهای رسانه ای و فرهنگی برای معرفی چهره واقعی اسلام و واقعیتهای کشورهای اسلامی بیش از پیش احساس می شود و کشورهای منطقه باید با استفاده از توانمندیهای تبلیغاتی و فرهنگی خود با توطئه های دشمنان که درصدد تفرقه افکنی و دامن زدن به درگیریهای قومی و مذهبی هستند مقابله نمایند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه نقش رسانه های گروهی ، نخبگان دینی ، فرهنگی ، علمی و دانشگاهی را در این راستا بسیار موثر و مهم دانست و آمادگی همه جانبه کشورمان را برای همکاری و تعامل سازنده بین بخشهای فرهنگی و رسانه ای کشورهای منطقه بخصوص ایران و عمان مورد تاکید قرار داد.
 
مهمانپرست همچنین نقش رسانه های گروهی در شناسایی ظرفیتها و توانمندیهای کشورهای اسلامی با یکدیگر را مهم دانست و افزود: رسانه های گروهی می توانند با اطلاع رسانی صحیح  و دقیق زمینه ارتقاء و گسترش روابط بین دو کشور در ابعاد مختلف اقتصادی و تجاری و فرهنگی و گردشگری را فراهم نمایند.
 
دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه با مدیرعامل خبرگزاری رسمی عمان و بازدید از خبرگزاری ، تلویزیون و موسسه مطبوعاتی عمان
 
همچنین رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز دوشنبه همچنین با خانم زمزم بنت سلیمان الراشدیه مدیرعامل خبرگزاری رسمی عمان و یوسف الحارسی مدیر توسعه و نوآوری تلویزیون عمان و ابراهیم بن احمد الکندی مدیر موسسه مطبوعاتی و انتشاراتی عمان بطور جداگانه دیدار و گفتگو کرد و از بخش های مختلف سازمانهای خبرگزاری رسمی ، تلویزیون و موسسه مطبوعاتی عمان بازدید بعمل آورد.
 
مهمانپرست در این دیدارها با تشریح فعالیت گسترده و متنوع رسانه های دیداری و شنیداری در ایران بخصوص فعالیت خبرگزاری ها و مطبوعات متعدد و توانمندیها و ظرفیتهای فنی و حرفه ای رسانه ای و خبری در کشورمان بر وجود ظرفیت بسیار گسترده بین رسانه های دو کشور تاکید کرد.
 
مهمانپرست ضرورت ایجاد شبکه قدرتمند رسانه ای در بین کشورهای منطقه برای تقویت همکاریها و اطلاع رسانی از واقعیتها و پیشرفتهای کشورهای اسلامی و خنثی نمودن تبلیغات سوء دشمنان را مورد تاکید قرار داد.
 
مدیران خبرگزاری ، تلویزیون و موسسه مطبوعاتی عمان نیز در این دیدارها با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران و اخبار و تحولات کشورمان بر علاقه مندی خود برای همکاری با رسانه های ایرانی و تبادل اخبار و اطلاعات تاکید کردند.
 
مدیران رسانه های عمانی همچنین آمادگی خود را برای تبادل هیاتهای رسانه ای و خبرنگاری برای پوشش تحولات و پیشرفتها و توانمندیهای دو کشور اعلام کردند.
منبع: مهر