رایزنی وزرای امور خارجه‎ی ایران و عمان

ارسال شده توسط admin در 30 ژانویه, 2013 - 15:58

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان از روند مناسب توسعه و تحکیم روابط تهران – مسقط و تقویت بیش از پیش همکاری‌های فیمابین در همه زمینه‌های مورد علاقه ابراز رضایت کردند.

به گزارش پایگاه ایران ایران به نقل از ایسنا، علی اکبر صالحی و یوسف بن علوی روز چهارشنبه طی مذاکراتی در تهران همچنین استمرار و افزایش رایزنی‌های دو کشور را در جهت منافع دو ملت و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای مثبت و سازنده ارزیابی کردند.

در این دیدار طرفین ضمن مرور روابط دوجانبه , آخرین تحولات منطقه‌ای را مورد رایزنی و تبادل نظر قرار دادند.

صالحی با ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه عمان به ایران ابراز امیدواری کرد که دیدار و مذاکرات بن علوی در تهران همچون همیشه مثبت و سازنده باشد.

وی روابط دو کشور را مبتنی بر اخوت، دوستی، صمیمیت و شفاف و همواره رو به پیشرفت توصیف کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر از دولت و سلطان عمان به خاطر کمک به حل و فصل پرونده‌های مزمن و اخیراً موضوع آزادی تاجیک تشکر کرد.

صالحی رایزنی کشورهای دوست درخصوص تحولات منطقه را در جهت برقراری صلح، ثبات و امنیت سازنده خواند و گفت: کشورهای منطقه قادرند بدون نیاز به کشورهای خارج از منطقه، خود مشکلات خویش را حل کنند.

یوسف بن علوی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از فرصت دیدار از تهران گفت : تبادل هیأتهای متقابل و مذاکرات و رایزنی‌های دو کشور همواره متضمن منافع و خیر کثیری برای دو طرف در همه زمینه‌ها بوده است.

وی تأکید کرد : مناسبات تهران – مسقط جداً دیرینه و قائم بر دوستی , صمیمیت و صداقت بوده و سلطان عمان همواره بر روابط خوب کشورش با ایران تأکید ویژه دارد .

وزیر امور خارجه عمان با اشاره به پیشرفت‌های علمی و فنی ایران تصریح کرد : در ملاقات‌های دوجانبه پیشرفت کار کمیته‌های مشترک همکاری‌های دو کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد .

بن علوی تلاش برای خاموش کردن هر آتشی در منطقه و برقراری آشتی و صلح را مورد تأکید قرار داد و گفت : ما معتقدیم که ایران با تاریخی دیرینه و سابقه مبارزات طولانی دارای نقش مهمی در این ارتباط است.

انتهای پیام