سلطان قابوس باز هم میانجی‌گری کرد

ارسال شده توسط admin در 20 دسامبر, 2012 - 23:28

حدود دو سال پس از آنکه سه جاسوس آمریکایی که در مرز ایران دستگیر شده و خود را به عنوان خبرنگار و کوهنورد معرفی کرده بودند، با وساطت دولت عمان آزاد شدند، اکنون نیز خبر می‌رسد که آزادی تاجیک از حصر خانگی و عدم استرداد به کشور آمریکا با همکاری سلطان قابوس پادشاه عمان بدست آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان، بولتن نیوز به نقل از مسقط نیوز نوشت: نصرت الله تاجیک سفیر پیشین ایران در اردن، پس از خلاصی از انگلیس، به عمان سفر کرد تا تشکر خود را بابت میانجی‌گری دولت عمان برای کمک به آزادیش اعلام کند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های رسمی عمان رایزنی‌هایی را با دولت آمریکا و دولت انگلیس در مورد چگونگی حکم استرداد آقای نصر الله تاجیک از انگلیس به آمریکا داشته اند.

همچنین علی اکبر سیبوی سفیر ایران در کشور عمان، از سلطان قابوس تشکر فراوانی کرد که تلاش های زیادی را برای میانجی‌گری بین دو کشور در خصوص این پرونده بعمل آورده است.

نصرت الله تاجیک در ماه نوامبر سال 2006 در حالی که مشغول مذاکره صوری در خصوص خریداری عینک های دید در شب در یکی از هتل های لندن بود، بدست ماموران مخفی سازمان سیا دستگیر شد.

 

 

بر اساس این گزارش در تاریخ 27 نوامبر سال جاری، نهایتاً دادگاه عالی انگلستان پس از شش سال، استرداد تاجیک به آمریکا را به دلیل نبود شواهد و مدارک کافی رد کرد و وزارت کشور انگلیس نیز به رای دادگاه مذکور هیچ‌گونه اعتراضی وارد نکرد تا بتواند آقای تاجیک از حصار خانگی خارج شود و به ایران بازگردد.

انتهای پیام