ساخت بزرگ‎ترین مسجد جهان در عمان

ارسال شده توسط admin در 9 دسامبر, 2012 - 01:25

اخبار رسیده از شهر "مسقط" پایتخت کشور عمان حاکی از آن است که این کشور قصد دارد بزرگ ترین مسجد جهان را بسازد.

به گزارش پایگاه ایران عمان (IranOman.com)، این مسجد "جامع السلطان قابوس الأکبر" نام دارد و مراحل اولیه ساخت آن در حال انجام است. در نزدیکی این مسجد، قرار است یک مرکز فرهنگی بزرگ نیز دایر شود.

مقامات عمانی تصمیم گرفته اند این مسجد را به یک مرکز گردشگری جهانی تبدیل کنند. قرار است بیش از 100 هتل عظیم و مجلل برای اسکان گردشگران در اطراف این مسجد جامع ساخته شود.

بر اساس اخبار و اطلاعات منتشر شده در مورد این مسجد در مطبوعات عمانی، گفته می شود که شرکت پیمانکار که طرف امضای قرارداد با دولت عمان برای ساخت این مسجد است، همان شرکتی است که طرح گسترش مسجد الحرام در مکه مکرمه را بر عهده گرفته است.

هزینه های ساخت مسجد "جامع السلطان قابوس الأکبر" بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. ظرفیت این مسجد بیش از یک میلیون نمازگزار خواهد بود. بر اساس طراحی انجام شده، طول مناره های این مسجد بیش از ۱۲۵ متر خواهد شد.

قابل ذکر است اکنون بزرگ ترین مسجد جهان در کشور مراکش قرار دارد که در زمان یکی از پادشاهان سابق مراکش به نام «محمد پنجم» ساخته شده بود.

بر اساس آمار کشور مراکش، سالانه صدها هزار گردشگر از سراسر جهان برای دیدن این مسجد بزرگ که یکی از زیباترین و مجلل ترین مساجد جهان به شمار می رود، به مراکش سفر می کنند.

انتهای پیام