سردبیر سایت ایران عمان در گفت‎وگو با مسقط دیلی: حضور بیماران عمانی در ایران رو به افزایش است

ارسال شده توسط admin در 8 نوامبر, 2012 - 02:29

روزنامهی "مسقط دیلی" در گزارشی با عنوان "عمانی ها ایران را کانون درمان می دانند" تاکید کرده است که  تعداد مسافران عمانی که برای درمان به ایران سفر می کنند رو به افزایش است.

 

به گزارش پایگاه ایران عمان، در گزارش منتشر شده در روزنامه‎ی مسقط دیلی اضافه شده است:

"به گفته‏‎ی مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان، سالانه پنج هزار عمانی به دنبال اخذ ویزای ایران می‎باشند تا برای درمان به ایران سفر کنند و با آغاز پروازهای روزانه‏‌ی عمان ایر نیز تعداد متقاضیان ویزا برای سفر به ایران افزایش یافته است.

 

مونا ارشادی فر سردبیر سایت ایران عمان تنها سایت فارسی زبانی که به دنبال ارائه‎ی تجارتهای موجود بین دو کشور می باشد در خصوص توریست درمانی و حضور بیماران عمانی در ایران، گفته است: طی ماه های اخیر رشد قابل توجهی از بیماران عمانی را در ایران داشته ایم. در گذشته به دلیل فاصله‎ی کوتاهتر شیراز تا عمان نسبت به تهران، اکثر بیماران کشورهای عربی برای درمان بیماریهای خود مخصوصا بیماری‎های چشمی به شیراز سفر میکردند، ولی طی چند ماه گذشته با اطلاع رسانی مناسبی که از توانمندیهای پزشکی ایران و خدماتی که بیمارستانهای ایرانی در شهرهای مختلف به بیماران به خصوص بیماران عمانی  ارائه می دهند شاهد رشد قابل توجهی از حضور بیماران عمانی در تهران و مشهد بودهایم.

 

ارشادی فر سردبیر ماهنامه‎ی ایرانیان (نخستین ماهنامه‎ی فارسی زبان در عمان) تاکید کرده است: بیمارستان هایی که در بخش توریست درمانی در ایران فعالیت دارند، بعضا امکانات جانبی همچون هتل را نیز برای بیماران فراهم می نمایند و نکتهی قابل توجه آن است که این بیمارستان ها به بیماران خارجی خدمات ویژه‎ای ارائه می‎دهند و بیماران را از لحظه ی ورود به ایران تا پایان دورهی بهبود در این کشور همراهی می کنند."

 

مسقط دیلی همچنین به نقل از 'شکوفه دهکردی' سخنگوی بیمارستان غیردولتی 'محب' در ایران نوشت که افزون بر ساکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران مقصد گردشگری درمانی بسیاری از اتباع جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و هند هم شده است.

 

گروه ایران عمان اضافه می‎کند که حضور بیمارستان های ایرانی در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی توریست درمانی مسقط در آوریل 2013 نیز می تواند روند رو به رشد حضور بیماران عمانی در ایران را توسعه بخشد.

انتهای پیام