افزایش تقاضا برای سوخت کشتی (بانکر) در بندر «صحار» عمان

ارسال شده توسط admin در 21 اکتبر, 2012 - 03:38

تقاضا برای بانکر (سوخت کشتی) در بندر صحار عمان افزایش یافته و در 3 ماهه نخست سال 2013 به 45 هزار تن خواهد رسید.

به گزارش پایگاه ایران عمان به نقل از پلاتز، یک مقام خدمات دریایی عمان اویل ماتریکس در حاشیه کنفرانس بین‌المللی ذخیره سوخت در کشتی در سنگاپور، گفت: در حال حاضر تقاضا برای بانکر، سوخت کشتی‌ها، در بندر صحار عمان نسبت به متوسط ماهانه هزار تن در ماه می سال گذشته افزایش یافته و به 15 هزار تن رسیده است و در 3 ماهه نخست سال 2013 به 45 هزار تن خواهد رسید.

بر اساس گزارش فارس، خدمات دریایی عمان ‌‌اویل ماتریکس یک سرمایه‌گذاری مشترک میان هلدینگ ماتریکس مارین و شرکت بازاریابی عمان اویل است.

این منبع آگاه افزود: این شرکت یکی از 2 تامین‌کننده دارای مجوز در این بندر و شرکت دیگر شرکت شل است اما خدمات دریایی عمان ‌‌اویل ماتریکس تامین‌کننده اصلی است که در این بازار فعالیت می‌کند و 99 درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

این شرکت درنظر دارد زمانی‌که نفتکش اجاره‌ای این شرکت در بندر صحار در ابتدای سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرد، شیوه تامین سوخت را تغییر دهد.

منبع آگاه دیگری توضیح داد: پس از آن، ذخایر شرکت بهارات پترولیوم هند تامین خواهد شد.

این شرکت در حال حاضر، سوخت سی‌اس‌تی 380 و گازوئیل دریایی در این بندر عرضه می‌کند؛ همچنین این شرکت از 4 شناور برای ارسال سوخت به کشتی‌ها استفاده می‌کند.

بر اساس بیانیه شرکت در سال گذشته، قیمت سوخت سی‌اس‌تی 380 شرکت ماتریکس در بازار صحار 15 دلار به ازای هر تن بیش از فوجیره است،اما از دیگر بنادر در خلیج‌فارس مانند صلاله و الجبیل ارزان‌تر است.

جان هولاندر رئیس بندر صحار گفت: این بندر با رشد شدیدی روبرو است به طوریکه در سال جاری 1900 کشتی به این بندر مراجعه کرده‌اند و این تعداد 1400 کشتی بیش از سال 2011 است و انتظار می‌رود در سال 2013، تعداد کشتی‌ها به 2300 برسد.

هولاندر افزود: بندر صحار قصد ندارد با فوجیره مستقیما رقابت کند اما امیدوار است بتواند بندر جایگزین سوخت کشتی باشد.

این بندر در نزدیکی مسیر بین‌المللی کشتی‌رانی تنگه هرمز قرار دارد که آن را به توقفگاهی همیشگی برای کشتی‌ها تبدیل کرده است.

انتهای پیام