سلطان قابوس: عمان برای توسعه مناسبات با ایران عزم جدی دارد

ارسال شده توسط admin در 3 اکتبر, 2012 - 23:29

سلطان قابوس روابط بین ایران و عمان را تاریخی، قدیمی و مهم دانست و ادامه همکاری‌ها را تامین کننده منافع دو کشور برشمرد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه ایران عمان، حسین نوش‌آبادی، سفیر ایران در عمان در دیدار خداحافظی خود با پادشاه عمان با تشکر از میهمان نوازی خوب دولت و ملت عمان، از نقش مؤثر سلطنت عمان و مواضع منصفانه و معتدلانه این کشور در برخورد با مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی قدردانی کردند.

 

او با اشاره به روابط دیرینه تاریخی و پیوندهای مشترک دینی و اسلامی و عنصر همسایگی، توسعه مناسبات و گسترش روابط موجود را مرهون اراده و عزم رهبران و مقامات عالیه دو کشور دانستند و بر اهمیت همکاری‌های سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

 

به گزارش ایسنا، سفیر ایران در مسقط با بیان مهم‌ترین دستاوردهای همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌یی میان دو کشور دوست و برادر عمان و ایران، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه دو کشور و بهره برداری از توانمندی‌های موجود در توسعه مناسبات را مورد تأکید قرار داد.

 

نوش‌آبادی نقش کشورهای اسلامی را در برخورد با مشکلات جهانی و برخی رفتارهای غیرمنطقی و نامعقول نظام سلطه و تهاجم فرهنگی غرب علیه اسلام را مهم دانست و انسجام و وحدت ملت‌های اسلامی در برابر دسیسه‌های دشمنان مشترک که نمونه بارز آن تولید و انتشار فیلم موهن آمریکایی ـ صهیونیستی علیه اسلام و پیامبر عظیم‌الشان آن است را ضروری برشمرد.

 

نماینده تام الاختیار کشورمان در عمان با محکوم کردن اقدامات اخیر ضد بشری و ضد اسلامی صهیونیست‌ها و غربی‌ها در توهین به مقام شامخ رسول گرامی اسلام (ص)، برخورد دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را در این رابطه مورد تأکید قرار داد و نقش مؤثر کشورهای اسلامی را در مدیریت جهانی و تلاش در جهت تغییر و اصلاح ساختار نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد را ضروری دانست.

 

پادشاه عمان نیز در این دیدار با تشکر و قدردانی از تلاش‌های خوب و زحمات چندین ساله سفیر کشورمان در عمان و آرزوی موفقیت برای وی در مأموریت‌های آتی، از عزم جدی سلطنت عمان برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و استفاده از طرفیت‌های موجود را برای گسترش روابط دو جانبه مورد تأکید قرار داد.

 

سلطان قابوس روابط بین ایران و عمان را تاریخی، قدیمی و مهم دانست و ادامه همکاری‌ها را تامین کننده منافع دو کشور برشمرد و نقش کشورهای اسلامی را در مسائل بین‌المللی مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام