ماهنامه‎ی ایرانیان پل ارتباطی مستحکمی میان ایران و عمان

ارسال شده توسط admin در 19 سپتامبر, 2012 - 22:39

سردبیر ماهنامه‎ی "ایرانیان" (نخستین نشریه‎ی فارسی زبان در کشور عمان) در دست نوشته‎ی نخستین شماره از این ماهنامه تاکید کرده است: با گسترش روابط دو کشور ایران و عمان و افزایش تعاملات دوسویه، خلا وجود نشریه‎ای فارسی زبان در این فضا حس می‎شد، لذا بر آن شدیم تا با انتشار نخستین نشریه‎ی فارسی زبان در کشور عمان، عهده دار سهمی هر چند اندک در افزایش تعاملات بین دو کشور باشیم.

 

به گزارش پایگاه ایران عمان، در متن یادداشت "مونا ارشادی فر" آمده است: "با گسترش روابط چندجانبه میان دو کشور ایران و عمان و افزایش تعاملات دوسویه، خلا وجود نشریه‎ای فارسی زبان در این فضا حس می‎شد، لذا بر آن شدیم تا با انتشار نخستین نشریه‎ی فارسی زبان در کشور عمان، عهده دار سهمی هر چند اندک در افزایش تعاملات بین دو کشور باشیم.

در این راستا، ماهنامه‎ی "ایرانیان" به عنوان نخستین نشریه‎ی فارسی زبان در کشور عمان تلاش دارد تا از یک سو بتواند پل ارتباطی قابل اعتمادی میان فارسی زبانان و صاحبان مشاغل ساکن عمان فراهم نماید و از سوی دیگر بتواند در راستای ارائهی اطلاعات مورد نیاز توریستها و ایرانیان تازه وارد به این کشور نیازمندیهای آنان را در این نشریه فراهم آورد.

در این شماره علاوه بر معرفی اجمالی عمان، وضعیت سرزمینی و تاریخ این کشور و دریای عمان، معرفی استان‎ها و مناطق این کشور، همچنین شهرهای مهم و بنادر عمان نیز گردآوری شده است. مناطق دیدنی و اطلاعات مورد نیاز توریست‎های ایرانی از دیگر مطالبی که در شماره‎ی نخست این نشریه به رشته‎ی تحریر درآمده است.

اطلاعات مستند مورد نیاز سرمایه‎گذاران ایرانی و صاحبان مشاغل برای ثبت شرکت و اخذ اقامت و تشریح مراحل آن از دیگر مطالبی است که به صورت اجمالی به آن پرداخته شده است. آخرین اخبار و گزارش‎های منتخب در مورد عمان نیز از دیگر موارد جای داده شده در شماره نخست ماهنامه‎ی ایرانیان می‎باشد.

دست اندرکاران این ماهنامه آمادگی دارند تا علاوه بر انتشار مطالب دریافتی مخاطبان، از یک سو زمینه‎ی معرفی کالا و خدمات ایرانیان ساکن در کشور عمان و از سوی دیگر زمینه‎های سرمایه‎گذاری در کشور عمان را برای ایرانیان علاقه‎مند به حضور در این کشور فراهم نمایند.

امید است در شماره‎های آتی این ماهنامه شاهد انتشار نشریه‎ی چندزبانه‎ی "ایرانیان" در عمان و سایر کشورهای عربی منطقه باشیم تا زمینه‎ی تعاملات هر چه بیشتر فرهنگی و اقتصادی برای هم میهنانمان فراهم شود."   

انتهای پیام