امضای یادداشت تفاهم چهاردهمین نشست کمیسیون اقتصادی ایران و عمان

ارسال شده توسط admin در 17 سپتامبر, 2012 - 12:23

یادداشت تفاهم چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عمان در تهران به امضای وزیر خارجه کشورمان و وزیر تجارت و صنایع عمان رسید.

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه ایران عمان، در پایان چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری  اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه یادداشت تفاهم همکاری به امضای علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان و «علی بن مسعود السنیدی» وزیر تجارت و صنعت عمان رسید.
طرفین در طی این اجلاس همچنین ضمن ابراز خرسندی از برقراری خط هوایی بین دو کشور، بر اجرایی کردن توافقنامه ترانزیت تأکید کردند.
دو طرف همچنین ضمن گفت وگو در خصوص همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری و خدمات پزشکی، فنی و مهندسی، کار و اشتغال، فنی و حرفه ای، کشاورزی و شیلات، فرهنگی، علمی و آموزشی، گردشگری و میراث فرهنگی، ضرورت تقویت همکاری های مرزی و مبارزه با قاچاق کالا و مسافر و توسعه همکاری در زمینه انرژی را مورد تأکید قرار دادند.
روسای ایرانی و عمانی چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی همچنین ضمن تأکید بر تقویت همکاری های استانی بین استان مسندم عمان با استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در خصوص امضای یادداشت تفاهم هایی در زمینه همکاری های فنی و حرفه ای، کار و اشتغال و محیط زیست و نیز موافقتنامه کشتیرانی دریایی و برنامه اجرایی یادداشت تفاهم استاندارد توافق کردند.
انتهای پیام