گشایش چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و سلطنت عمان

ارسال شده توسط admin در 16 سپتامبر, 2012 - 19:19

چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان صبح امروز یکشنبه با حضور وزیرامورخارجه کشورمان و وزیر تجارت و صنایع عمان در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه آغاز شد.


به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه ایران عمان، صالحی در مراسم آغاز بکار کمیسیون مشترک دو کشور از سطح روابط بسیار خوب تهران و مسقط در همه سطوح و بعنوان روابطی ویژه و الگو ابراز خرسندی کرد.
وی با اشاره به نتایج کمیسیون سیزدهم در مسقط ابراز امیدواری کرد: با تصمیمات و مصوبات و پیگیری مصوبات گذشته در خلال کمیسیون چهاردهم در تهران شاهد جهشی قابل توجه در سطح روابط و همکاری های در بخش های مختلف اقتصادی ، انرژی ، فنی و حرفه ای ، حمل و نقل و گمرکات ، آب و برق ، کشاورزی ، محیط زیست و نیز فعال شدن بیش از پیش اتاق های بازرگانی دو کشور باشیم.
صالحی همچنین با اشاره به آغاز پروازهای مستقیم هوایی بین تهران و مسقط ابراز امیدواری کرد: با فعال شدن خطوط هوایی و دریایی بین دو کشور شاهد توسعه و گسترش هرچه بیشتر مبادلات تجاری و بازرگانی و گردشگری بین ایران و عمان باشیم.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ایجاد زمینه های مناسب در روابط میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که علاوه بر ارتقای سطح همکاریها و توسعه روابط در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، روابط مردمی دو ملت ایران و عمان نیز بیش از پیش گسترش یابد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تشریح دستاوردها و ظرفیت‎های بسیار خوب کشورمان در بخشهای مختلف آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربیات و توانمندیهای فنی و مهندسی کشورمان به عمان مورد تاکید قرار داد.


وزیر تجارت و صنایع عمان نیز که برای شرکت در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و حضور در این اجلاس از حسن استقبال و میزبانی شایسته این اجلاس تقدیر کرد.
علی بن مسعود السنیدی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و پیگیری مسئولان دو کشور شاهد توسعه و گسترش همه جانبه روابط به خصوص در بخشهای اقتصادی و بازرگانی باشیم.
وزیر صنایع و تجارت عمان را در سفر به کشورمان هیاتی بلندپایه تجاری و بازرگانی از بخشهای مختلف اقتصادی و بازرگانی آن کشور همراهی می کنند.


ایران و عمان تلاش دارند تا از طریق برگزاری منظم و پیوسته کمسیون های مشترک اقتصادی و کمیته فرعی آن سطح مبادلات اقتصادی دو کشور را همپای روابط ممتاز و مطلوب سیاسی دو کشور ارتقاء بخشند.
درهمین راستا نشست هیات های کارشناسی و مقدماتی اجلاس چهاردهم کمیسیون مشترک به منظور بررسی راههای تقویت و گسترش روابط اقتصادی و رفع موانع موجود در مسیر ارتقای همکاریها از روز گذشته آغاز گردیده است.
کشور عمان با اصلاحات اقتصادی شاهد افزایش قابل توجه در زمینه فعالیت ها و برنامه های رونق اقتصادی است.
همچنین جمهوری اسلامی ایران و عمان و قطر و ازبکستان و ترکمنستان موافقتنامه مهم ترانزیت کالا و مسافر موسوم به موافقتنامه عشق آباد را امضاء نموده اند.
جدیدترین تحول در روابط دوجانبه ایران و عمان افتتاح خط پرواز هوایی مستقیم بین تهران و مسقط با حضور مقامات دو کشور است.
هیات عمانی قرار است در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک با برخی مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار و گفتگو داشته باشد.

انتهای پیام