برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان در تهران

ارسال شده توسط admin در 16 سپتامبر, 2012 - 00:29

سفیر عمان در تهران از برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان در تهران خبر داد و گفت: وزیر بازرگانی و صنایع عمان شنبه 25 شهریور وارد تهران می‌شود و در نشست کمیسیون در روزهای یکشنبه و دوشنبه که ریاست آن را از سوی ایران وزیر امورخارجه این کشور برعهده دارد، حضور می‌یابد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه ایران عمان، «شیخ یحیى بن عبدالله العریمی» خاطرنشان کرد: روابط ایران و عمان در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و این امر توانسته در سطح همکاری‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری تاثیر گذار باشد.

وی درباره برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دوجانبه ایران و عمان اظهار داشت: هیئت عمانی به ریاست «علی بن مسعود السنیدی» وزیر بازرگانی و صنایع عمان شنبه 25 شهریور وارد تهران می‌شود و در چهاردهمین نشست کمیسیون در روزهای یکشنبه و دوشنبه که ریاست آن را از سوی ایران وزیر امورخارجه این کشور برعهده دارد، حضور می‌یابد.

سفیر عمان افزود: هیئت‌های مقدماتی دو طرف آخرین توافقنامه‌ها و تفاهمنامه‌های مشترک را که پیش از این امضا شده است را مورد بررسی قرار داده و همچنین به بررسی آخرین تحولات اقتصادی، بازرگانی و صنعتی و همکاری‌های دوجانبه در این باره می‌پردازند و پیش نویس تفاهم نامه جدیدی را در عرصه همکاری‌های اقتصادی تهیه می‌کنند.

العریمی در ادامه گفت: هیئت اقتصادی عمانی علاوه بر حضور در این نشست با شماری از مقامات عالیرتبه اقتصادی و سیاسی کشور از جمله وزیر امور خارجه، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، وزیر مسکن و شهرسازی و وزیر کار و رفاه اجتماعی دیدار و درباره تحولات دوجانبه رایزنی خواهد کرد.

سفیر عمان در پایان با تاکید بر اینکه نشست‌های گذشته کمیسیون دوجانبه نقش بسزایی در توسعه مناسبات در تمامی زمینه‌ها داشته است، ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های صورت گرفته، دو کشور بتوانند در آینده نزدیک سطح مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی خود را بهبود بخشند.

منبع: فارس