تمهیدات امنیتی ویژه‌ای برای ریال‌های عمانی اعمال می‌شود

ارسال شده توسط admin در 11 ژانویه, 2012 - 00:05

بانک مرکزی عمان اسکناس‌های 50 ریالی جدیدی را به بازار عرضه کرده است که از لحاظ امنیتی نسبت به اسکناس های قبلی رشد چشم گیری دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه ایران عمان از مسقط، این اسکناس‌ها از امروز 10 ژانویه با مشخصه‌های امنیتی جدیدی معتبر و قابل استفاده می‌باشند. بانک اپکس (بانک مرکزی عمان) دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: اسکناس‌های جدید به همراه اسکناس‌های قدیمی در چرخه‌ی پولی کشور استفاده خواهد شد تا زمانی که اسکناس‌های قدیمی به طور کامل از چرخه‌ی تبادلات پولی کشور خارج شوند.

علاوه بر مشخصه های امنیتی جدیدی که به اسکناس‌های چاپ شده اضافه شده است، تغییرات دیگری همچون عکس سلطان قابوس به همراه امضای ایشان در قسمت پایینی عکس به اسکناس اضافه شده است. در این اسکناس عکس سایه‌دار سلطان قابوس در سمت چپ و نشانه‌ی ملی عمان "خنجر" در بالای اسکناس چاپ شده است.

همچنین اسم بانک اپکس که همان بانک مرکزی عمان می‌باشد در بالای اسکناس همراه با شماره سریال اسکناس در سمت راست و چپ اسکناس چاپ شده است.

از قابلیت‌های جالبه دیگر این اسکناس علاوه بر مسائل امنیتی آن، امکانی است که برای افراد روشن دل بر روی این اسکناس‌ها گذاشته شده است. با این امکان که در قسمت راست اسکناس قرارداده شده است، افراد روشن دل به راحتی می‌توانند مبلغ اسکناس‌ها را تعیین کنند.

در قسمت پشتی اسکناس، عبارت "بانک مرکزی عمان" به زبان انگلیسی در قسمت بالایی اسکناس به چشم می‌خورد. همچنین رقم اسکناس به زبان انگلیسی در قسمت راست و چپ بالایی اسکناس به همراه چهلمین روز ملی چاپ شده است.

مشخصه‌های امنیتی این اسکناس‌ها در عکس سلطان قابوس و قسمت‌های دیگری از این اسکناس‌ها تعبیه شده‌اند.

انتهای پیام