عمان نفتکش‌هایش را از ایران پس می‌گیرد

ارسال شده توسط admin در 24 دسامبر, 2011 - 23:14

پانا نوشت: شرکت کشتی رانی عمان اعلام کرد: این شرکت ۶ فروند از کشتی های نفتکش " VLCC" خود که تاکنون در چارتر شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) بوده را باز پس می گیرد. 

 
به گزارش پایگاه ایران عمان به نقل از لویدزلیست، شرکت کشتی رانی عمان( OSC ) اعلام کرده که با توجه به اعمال تحریم های تجاری علیه ایران قصد دارد کشتی هایش را به داخل ناوگان دریایی این شرکت بازگرداند و از این تعداد کشتی استفاده کند . 
 
شرکت کشتیرانی عمان دارای ناوگانی مشتمل بر ۳۰ کشتی است که از این تعداد ده فروند کشتی نفتکش VLCC، یک فروند VLGC، هفت فروند کشتی مخصوص حمل ال ان جی، چهار فروند کشتی حمل مواد شیمیایی، چهار فروند کشتی تانکری، دو فروند کشتی چند منظوره و دو فروند کشتی فله بر سوپراماکس است . 
 
شرکت ملی نفتکش ایران نیز سفارشی در خصوص ساخت ۷ فروند کشتی نفتکش به کشتی سازان کره ای داده که این کشتی ها قرار است در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ تکمیل و وارد ناوگان دریایی این شرکت شوند . 
 
نگرانی‌ها از تحریم ایران تنش های زیادی در بازار نفتی جهان ایجاد کرده است و بسیاری از کشورهای جهان نگرانند که حذف نفت این کشور از بازار جهانی زمینه ساز صعود ناگهانی قیمت نفت شود . 
انتهای پیام