قیمت بالای سیمان تولیدی در عمان و حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی

ارسال شده توسط admin در 23 دسامبر, 2011 - 02:50

شرکت سیمان عمان اعلام کرد: دولت مجوز صادرات مازاد سیمان را بعد از افزایش ظرفیت به این شرکت داده است. 

به گزارش پایگاه ایران عمان به نقل از عمان آبزرور، "جمال شمیس الهوتی" مدیر اجرایی شرکت سیمان عمان، گفت: این شرکت مطالعات وسیعی را در خصوص نیاز واقعی سیمان در بازار، مقدار مازاد سیمان  و بازارهای هدف آغاز خواهد کرد.
الهوتی در ادامه به رقابت شدید موجود در بازار داخلی‌ بخصوص در زمینه‌ی واردات سیمان اشاره کرد.
کشورهای شمالی عمان مصرفی روزانه بالغ بر ۸ هزار تن را دارا می‌باشند که این نکته شرکت سیمان عمان را واداشته تا در حوزه‌ی صادرات سیمان وارد شود. در این راستا شرکت سیمان عمان به دنبال گرفتن مجوز برای صادرات این محصول از دولت عمان است.
گفتنی است شرکت سیمان عمان تنها به دنبال تولید سیمانی است که در چاه‌های نفتی‌ استفاده می‌شود.
الهوتی اضافه کرد: از جمله حمایت‌های دولت از تولید کنندگان داخلی‌، بخشنامه‌ی ارسالی به تمام پیمانکاران است که آن‌ها را ملزم به استفاده از سیمان تولید داخل کرده است؛ این در حالی است که بعضی‌ از پیمانکاران به این بخشنامه متعهد نمی‌باشند و این بخاطر قیمت بسیار پائین سیمان وارداتی‌ است، از این رو رقابتی منصفانه بین تولید کنندگان داخلی‌ و وارد کنندگان سیمان در جریان نمی‌باشد.
اخیرا، شرکت سیمان عمان قراردادی را با یک بانک محلی عمان امضا کرده است که طبق این قرارداد، این شرکت می‌تواند ۱۶ میلیون ریال وام دریافت نماید.
به گفته‌ی مدیران این شرکت، این وام در راستای‌ سرمایه‌گذاری برای توسعه کوره‌ها‌ی این شرکت و بهبود وضعیت آلودگی‌‌های صنعتی این کارخانه‌‌همچنین پرداخت بدهی‌های این شرکت استفاده می‌شود.
انتهای پیام