بزرگترین پیمانکار پارس جنوبی در لیست تحریم اروپا قرار گرفت

ارسال شده توسط admin در 6 دسامبر, 2011 - 21:08

شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به عنوان بزرگترین شرکت فراساحلی صنایع نفت و گاز ایران به ویژه در بخش دریایی فازهای مختلف میدان پارس جنوبی در لیست تحریم‌های خصمانه اتحادیه اروپا قرار گرفت. 

 
به گزارش پایگاه ایران عمان به نقل از پانا نیوز، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی، شرکت توربوکمپرسور نفت (او.تی.سی) و ابوالقاسم مظفری شمس فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) از مهمترین چهره ها و شرکت‌های نفتی ایران در لیست 180 نفره تحریم‌های خصمانه اخیر اتحادیه اروپا هستند. 
 
در حال حاضر شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران یکی از بزرگترین پیمانکاران صنایع فراساحلی نفت و گاز ایران بوده که حضور فعالی در طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی تاسیسات دریایی فازهای مختلف میدان پارس جنوبی و برخی از طرحهای نفت و گاز ایران در خلیج فارس دارد. 
 
در شرایط فعلی تاسیسات دریایی در بخش فراساحلی شامل ساخت و نصب جکت، سکوهای تولید و زیست و لوله گذاری دریایی هفت فاز میدان مشترک پارس جنوبی شامل طرح توسعه فاز 12، 14، 15، 16، 17، 18 و 19 مشارکت دارد. 
 
بر اساس اعلام مسئولان این مجموعه دریایی برای اجرای فازهای جدید پارس جنوبی باید تا پایان سال 91 در مجموع یکهزار و 262 کیلومتر لوله گذاری دریایی، طراحی، نصب و راه اندازی 13 جکت و 17 عرشه دریایی در خلیج فارس توسط شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران انجام شود. 
 
از سوی دیگر هم اکنون شرکت تاسیسات دریایی در طرح توسعه میدان نفتی رشادت، ابوذر و بلال در خلیج فارس مشارکت دارد ضمن آنکه این مجموعه حضور فعال در پروژه‌های فراساحلی صنایع نفت و گاز جهان دارد. 
 
شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران شهریور ماه سالجاری تفاهم نامه‌ای با پدوسا ونزوئلا (زیرمجموعه وزارت نفت ونزوئلا) به منظور ساخت یک یارد سازه‌‌های فراساحلی صنایع نفت و گاز در ونزوئلا امضا کرده است. 
 
از سوی دیگر برای نخستین بار فروردین ماه سالجاری انی ایتالیا برای فعالیت شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در مناقصات بین المللی طرحهای فراساحل نفت و گاز گواهینامه احراز صلاحیت صادر کرده است. 
 
شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران پیشتر برای حضور در طرحهای فراساحل نفت و گاز عمان و عربستان سعودی از سوی وزارت نفت و گاز عمان و آرامکوی سعودی تائید صلاحیت شده بود. 
 
در این رابطه عملکرد فعالیتهای تاسیسات دریایی در سال‌های اخیر مورد تائید شرکتهای آرامکوی عربستان سعودی، ان بی سی کویت، ادناک و زادکو امارات متحده عربی، شرکت نفت عمان و بحرین قرار گرفته است. 
 
خرداد ماه سال گذشته هم کنسرسیوم شرکت مهندسى و ساخت تاسیسات دریایى ایران و اسار هند، به عنوان برنده مناقصه توسعه یک طرح فراساحل نفت هند به ارزش تقریبی 235 میلیون دلار شدند.
انتهای پیام