خداحافظی عمان با صنعت پتروشیمی ایران

ارسال شده توسط admin در 7 دسامبر, 2011 - 00:31

عبدالحسین بیات، معاون وزیر نفت هفته جاری درباره وضعیت ساخت مجتمع پتروشیمی هرمز با مشارکت عمان، گفت: طرف عمانی در حال کناره‌گیری از ساخت این مجتمع پتروشیمیایی است.

 
به گزارش پایگاه ایران عمان به نقل از تابناک، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، دلیل کناره‌گیری عمان از ساخت مجتمع پتروشیمی هرمز را قیمت فروش خوراک عنوان کرد و افزود: تحریم‌ها در این همکاری نکردن جهانی‌ تأثیری نداشته است.
 
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه بر پایه تفاهم نامه مشترک ایران و عمان یک دوره زمانی برای مشارکت دو جانبه تعریف شده بود، تصریح کرد: با به پایان رسیدن این دوره، دو طرف بر نرخ خوراک به توافق نهایی دست نیافته‌اند.
 
مرداد ماه سال 1388 همزمان با سفر سلطان‌قابوس پادشاه عمان به تهران، دو کشور ایران و عمان برای ساخت یک واحد تولید اوره و آمونیاک با مشارکت 50 درصدی دو کشور و با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن محصول، یک توافق‌نامه امضا کردند.
 
هدف از ساخت مجتمع پتروشیمی هرمز، تولید سالانه یک میلیون و 150 هزار تن اوره و آمونیاک بود که پیشتر توافق‌نامه‌ای برای واگذاری 50 درصد سهام این واحد به شرکت نفت عمان امضا شده بود.
انتهای پیام