نفت 75 دلاری مبنای محاسبه بودجه سال آینده عمان

ارسال شده توسط admin در 1 دسامبر, 2011 - 01:59

یک مقام وزارت دارایی عمان برای بودجه سال آینده میلادی این کشور بهای نفت 75 دلار را پیش بینی کرده است.

 
به گزارش پایگاه ایران عمان به نقل از شانا، یک مقام وزارت دارایی عمان اعلام کرد: میانگین بهای نفت 75 دلاری برای بودجه سال 2012 عمان بالاتر از رقم 58 دلار در سال جاری است، همچنین تولید روزانه نفت این کشور در بودجه امسال 920 هزار بشکه پیش بینی می شود.
 
این مقام افزود: چنانچه بهای نفت به میانگین 88 دلار برای هر بشکه نرسد، دولت عمان کسری بودجه خود را از طریق ذخایر ارزی خود جبران می کند.
 
عمان در بازه زمان ژانویه- اوت سال جاری میلادی نفت خام خود را با میانگین قیمت 102 دلار برای هر بشکه به فروش رسانده و میانگین تولید نفت این کشور در دوره مورد بررسی 883 هزار بشکه در روز بوده است.
 
حسن میرزا، اقتصاددادن ارشد موسسه خدمات مالی موزاندام گفت: تولید روزانه 920 هزار بشکه نفت خام، یک هدف واقع بینانه اما رسیدن به یک قیمت مناسب و معقول برای آن نیز قابل بررسی است.
 
درویش البلوشی، وزیر دارایی عمان پیش بینی کرد: اقتصاد عمان در سال جاری میلادی 5.5 درصد و در سال آینده 5 درصد رشد خواهد داشت.
 
عمان بودجه سال 2011 خود را بر فرض بهای نفت 58 دلار برای هر بشکه تنظیم کرده است و انتظار می رود با 850 میلیون ریال کسری بودجه رو به رو شود.
 
عمان، یکی از تولیدکنندگان کوچک غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حوزه خلیج فارس به شمار می آید، اما بهای نفت خام صادراتی این کشور، شاخصی برای حدود 12 میلیون بشکه نفتی است که از کشورهای عمده صادرکننده نفت در حاشیه خلیج فارس به آسیا صادر می شود.
 
آمارهای دولت عمان حاکی از آن است که 60 درصد از درآمدهای این کشور از محل فروش نفت تامین می شود؛ این در حالی است که بیشتر میدان های نفتی عمان هم اکنون به نیمه دوم عمر خود یا وارد شده اند یا در آستانه ورود به آن هستند.
انتهای پیام