وزیر ارشاد از وزیر آموزش و پرورش عمان برای سفر به ایران دعوت کرد

ارسال شده توسط admin در 29 اکتبر, 2011 - 02:17

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر خود به پاریس برای شرکت در سی و ششمین اجلاس عمومی سالانه یونسکو از وزیر آموزش و پرورش عمان برای سفر به کشورمان دعوت به عمل آورد.

به گزارش بخش اخبار گروه ایران عمان به نقل از ایرنا، سید 'محمد حسینی' روز پنج شنبه در حاشیه اجلاس مزبور در سری دیدارها و گفت وگوهای خود با برخی وزرای علوم و فرهنگ و آموزش و پرورش کشورهای حاضر، از جمله با 'مدیحه بنت احمد الشیبانیه' دیدار و از وی نیز خواست تا با سفر به ایران، هرچه بیشتر در جریان دستاوردهای علمی و فرهنگی کشورمان قرار گرفته و بویژه با همتای ایرانی خود دیداری داشته باشد.
حسینی، ضمن تأکید بر لزوم ارتقای همکاریهای فرهنگی میان دوکشور، اظهار داشت: طرف ایرانی آمادگی دارد تا برای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان دو کشور با فرهنگ، هنر و تمدن دو کشور، هفته فرهنگی ایران را در عمان و همچنین هفته فرهنگی عمان را نیز در تهران برگزار کند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، به نقش زنان در جمهوری اسلامی ایران پرداخته و یاد آورشد: زنان در کشورمان دوشادوش مردان در صحنه های مختلف علمی و فرهنگی حضور داشته و این قشر از جامعه ایرانی نیز توانسته است در نظام اسلامی تا سطح معاون رییس جمهوری و وزیر ارتقا درجه داشته و در توسعه جامعه اسلامی سهیم شوند. 
همچنین در جریان این دیدار سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد یونسکو نیز ضمن اشاره به همکاریهای خوب موجود میان دو کشور در برگزاری رویدادهای مشترکی در یونسکو، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و عمان سال گذشته نشست مشترکی در زمینه نقش 'سیبویه' و رویکرد زبانشناسانه وی در تقارب فرهنگ ها برگزار کردند که بسیار مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت. 
وزیر علوم عمان نیز ضمن تشکراز دعوت به عمل آمده از وی برای سفر به ایران، بر لزوم تقویت همکاریهای موجود میان دو کشور بویژه در حوزه های آموزشی، علمی و تعاملات فرهنگی تأکید کرد. 
مدیحه بنت احمد الشیبانیه با بیان اینکه همه ساله هفدهم اکتبر به مناسبت روز زن درعمان، هیأت های مختلفی از زنان کشورهای جهان در مراسم مربوطه شرکت می کنند ابراز امیدواری کرد: از این پس، هیأتی از زنان مسلمان ایرانی نیز در این مراسم شرکت کنند. 
گفتنی است؛ وزیر آموزش و پرورش عمان پیشتر سفیر و نماینده دائم کشور متبوعش نزد یونسکو بوده است.
سی و ششمین اجلاس عمومی سالانه یونسکو که با شرکت شماری از سران و نمایندگان 190 کشور جهان در مقر دایمی یونسکو درحال برگزاری است، تا 10 نوامبر ادامه خواهد داشت.
در این اجلاس علاوه بر وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی، احمدزاده کرمانی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز حضور دارد.
انتهای پیام