دیدار رئیس بعثه حج سلطنت عمان با سرپرست حجاج ایرانی

ارسال شده توسط admin در 25 اکتبر, 2011 - 19:22

به گزارش بخش اخبار گروه ایران عمان به نقل از خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر یکی از برکات موسم حج را دیدار برادرانه بعثه‌های حج کشورهای اسلامی با یکدیگر دانست و با اشاره به رفت و آمد بعثه مقام معظم رهبری با بعثه سایر کشورهای اسلامی گفت: این دیدارها در چند سال گذشته فواید بسیاری داشته است.

بهره‌گیری بعثه‌های کشورهای اسلامی از تجربیات یکدیگر، تبئین ظرفیت‌های مهم حج و دستیابی به منافع بزرگ حج از محورهایی است که نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در تشریح اهداف دیدارهای بعثه‌های کشورهای اسلامی با یکدیگر بیان کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر یکی از منافع حج و ضروری‌ترین مسئله‌ای که کشورهای اسلامی باید به آن دست پیدا کنند را 'وحدت امت اسلامی' دانست و افزود: 'وحدت امت اسلامی' از محورهای مورد تأکید همایش‌هایی بود که در کشورهای روسیه، پاکستان، تونس، فیلیپین و برخی کشورهای دیگر برگزار کردیم. ان شاء ا... 'حج' رمز وحدت کشورهای اسلامی باشد و همه ساله مراسم دینی حج بتواند گام‌های بلندی را در زمینه روشنگری مردم و ایجاد وحدت بین ملت‌ها و دولت‌های اسلامی بردارد.
 
سرپرست حجاج ایرانی در بخش دیگری از سخنانش از سفر هیئت‌هایی از بعثه‌های حج کشورهای روسیه، اندونزی، الجزایر، افغانستان، عراق و برخی کشورهای اسلامی دیگر به ایران اسلامی جهت آشنا شدن با تجربیات بعثه مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: این همکاری منجر به بازدید نمایندگان بعثه‌های این کشورها از مراکز طبخ متمرکز، بیمارستان‌ها و اقامتگاه‌های زائران ایرانی در موسم حج در مدینه منوره و مکه مکرمه شده است.
 
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با یادآوری روابط خوب و دیرینه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، ابراز امیدواری کرد این روابط در همه حوزه‌ها به ویژه 'حج' توسعه پیدا کند و جدی‌تر شود. حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با ارائه پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین بعثه‌های حج کشور عمان و جمهوری اسلامی ایران، از هیئت عمانی دعوت کرد تا به ایران اسلامی سفر کند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در بخش دیگری از سخنانش در واکاوی سیاست‌های آمریکا در منطقه برای ایجاد شکاف و اختلاف بین کشورها و دولت‌های اسلامی گفت: اخیراً مشاهده کردیم که آمریکا با علم کردن فردی فاسد، مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران از طریق این فرد قصد ترور سفیر عربستان در آمریکا را داشته است. این اتهام زشتی بود که قطعاً یکی از مقاصد طرح آن ایجاد شکاف بین دولت‌های اسلامی است.
 
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان توسط ایادی استکبار، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اینکه بیشترین آسیب را از تروریسم دولتی آمریکا و صهیونیست‌ها دیده اما هیچ‌گاه دست به ترور نزده است. 
 
بر طبق این گزارش، محمد بن سعید المعمری رئیس بعثه حج عمان نیز با بیان اینکه دو کشور عمان و ایران دارای روابط و پیوندهای عمیق دینی و فرهنگی هستند، ابراز امیدواری کرد که این روابط روز به روز عمیق تر و ریشه دارتر شوند.
 
وی افزود: عمان و ایران در اکثر مسائل اسلامی و منطقه ای دارای دیدگاههای مشترک هستند و عمان نیز مانند جمهوری اسلامی ایران برای تحقق وحدت مسلمانان و تقریب تلاش می کند و در برابر توطئه های دشمنان علیه مسلمانان گام برمی داریم. دولت عمان همیشه در جهت همبستگی و محبت و مودت میان مسلمانان گام برمی دارد.
 
رئیس بعثه حج عمان آمادگی کامل خود و همکارانش را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های گوناگون به ویژه 'حج' را اعلام کرد.
انتهای پیام