تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در مسقط و استقبال وزارت علوم عمان

ارسال شده توسط admin در 25 اکتبر, 2011 - 13:44

مدیر کل واحدهای بین المللی و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بزودی دانشگاه آزاد اسلامی در شهر مسقط کشور عمان، دانشگاه تأسیس می کند.

 

به گزارش بخش اخبار گروه ایران عمان به نقل از آنا، دکتر سید محمد احمدی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: هفته گذشته در ششمین اجلاس کمیته مشترک علمی ایران و عمان شرکت کرده و با معاون وزیر، مدیر کل وزارت علوم عمان و رئیس دانشگاه سلطان قابوس دیدار و گفت وگو شد.

وی تصریح کرد: وقتی مسئولین کشور عمان در جریان عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی و وجود یک میلیون و 600هزار دانشجو، 400 واحد داخلی، 4 واحد خارجی، قریب 40 هزار عضو هیئت علمی و پیشرفتهای دانشگاه در زمینه های مختلف قرار گرفتند، شگفت زده و خواهان تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور خود شدند.

احمدی با اشاره به تفاهمنامه به امضا رسیده با مسئولین وزارت علوم عمان اظهار کرد: ضرورت تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی ازبندهای این تفاهمنامه بود.

وی با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و عمان گفت: مسئولین کشور عمان بسیار از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور خود استقبال کردند.

مدیر کل واحدهای بین المللی و برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: ما هم پس از بررسی، ارزیابی و امکان سنجی موافقت خود را با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در مسقط اعلام کردیم.

وی افزود: سعی ما بر این است که دانشگاه آزاد اسلامی در عمان را با رشته های مورد نیاز آنان همچون فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و کامپیوتر تأسیس کنیم.

احمدی در پایان از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای کنیا، هندوستان و قطر خبر داد و افزود: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در این کشورها در حال بررسی و مطالعه است.

انتهای پیام