تنها نماینده زن مجلس عمان بر ضرورت اصلاحات سیاسی تاکید کرد

ارسال شده توسط admin در 19 اکتبر, 2011 - 00:30

انتخابات مجلس ملی عمان شنبه گذشته با حضور هزار 133 نامزد در 61 حوزه برگزار شد. 
به گزارش بخش اخبار گروه ایران عمان به نقل از ایرنا، در این انتخابات 77 زن نیز نامزد مجلس ملی عمان شده بودند که خانم البوسعیدی تنها زنی است که آرا لازم جهت حضور در این مجلس را کسب کرد. 
البوسعیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت : تقویت نقش مجلس عمان در روند دمکراسی عمان باید در اولویت برنامه های نمایندگان قرار گیرد . 
این نماینده جدید مجلس عمان افزود: در فعالیت های انتخاباتی عنصر دفاع از حقوق زنان را محور تبلیغات قرار داده بودم ، به همین دلیل اکثر زنان در حوزه مسقط به من رای داده اند. 
البوسعیدی 40 ساله از معلمان مسقط پایتخت عمان است که در انتخابات اخیر این کشور به مجلس ملی عمان راه یافته است . 
براساس نتایج اعلام شده از سوی کمیته برگزار کننده انتخابات عمان ، 397 هزار نفر در این انتخابات شرکت کرده بودند که این رقم معادل 28 درصد واجدین شرایط این کشور است . 
مجلس شورای عمان که دوره های آن چهار ساله است ، در سال 1991 تاسیس شد و در سال 1994 میلادی به عنوان نخستین کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به زنان اجازه رای دادن و نامزد شدن در آن داده شد. 
مجلس عمان تاکنون هیچگونه نقشی در ترسیم سیاست های دفاعی، امنیتی ، داخلی و خارجی این کشور ایفا نکرده و تنها در برخی موارد در این زمینه ها توصیه هایی به دولت ارایه می کرد. 
مشارکت 77 نامزد زن در رقابتهای این دوره انتخابات مجلس ملی عمان ، حدود سه برابر انتخابات قبلی این کشور در سال 2008 می باشد که در آن 21 زن نامزد شده، اما هیچکدام از آنان به مجلس این کشور راه نیافتند. 
در انتخابات سال 2004 مجلس ملی عمان نیز حدود 15 زن نامزد شده بودند که دو نفر از آنان موفق به کسب آرا لازم به منظور حضور در آن مجلس شده بودند. 
دولت عمان تنها موفقیت یک زن در انتخابات این دوره را امری ناامید کننده در روند مشارکت زنان در فرآیند سیاسی کشور اعلام کرده است . 

انتهای پیام