دیدارفرمانده نیروی هوایی عمان با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران

ارسال شده توسط admin در 16 اکتبر, 2011 - 07:03

سرلشکر خلبان یحیی بن راشد آل جمعه فرمانده نیروی هوایی کشور عمان که برای انجام یک سفر رسمی به تهران آمده است عصر امروز با سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع کشورمان دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش بخش اخبار گروه ایران عمان به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار وحیدی در این دیدار طی سخنانی با اشاره به اهمیت راهبردی و فوق العاده خلیج فارس و دریای عمان در اقتصاد و امنیت منطقه ای و جهانی، همکاری و تشریک مساعی کشورهای این منطقه را از الزامات و ضرورت های بسیار مهم برای ایجاد ثبات و امنیت پایدار ذکر کرد.

وزیر دفاع، با بیان اینکه امنیت در خلیج فارس همانند هر منطقه دیگری بدون حضور و مشارکت تمام کشورهای منطقه عملی و امکان پذیر نخواهد بود، تصریح کرد، ما امنیت منطقه را یکپارچه و دسته جمعی تلقی می‌کنیم.
سردار وحیدی، حضور کشورهای فرا منطقه ای را از موانع عمدة برقراری ثبات و آرامش دانست و افزود: حضور نظامی آمریکا و هم پیمانانش در منطقه دستاوردی جز کشتار مردم بی دفاع، اختلاف افکنی، ترویج خشونت، ناامنی و گسترش تروریسم در پی نداشته است.
وزیر دفاع با اشاره به پیشرفت ها و توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران به ویژه در صنایع هوایی گفت: این پیشرفت و تجارب ارزشمند را متعلق به کشورهای همسایه و دوست می دانیم و این توانمندی ها همواره در خدمت صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه بوده و خواهد بود.
فرمانده نیروی هوایی عمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با سردار وحیدی، آمادگی و علاقمندی کشورش را برای توسعه بیش از پیش روابط با ایران اعلام کرد.
وی با اشاره به بازدید خود از مراکز صنعتی، علمی و آموزشی کشورمان در بخش هوایی، ضمن ابراز شگفتی، پیشرفت ها و توانمندی های ایران را در این زمینه مورد تمجید قرار داد.
سرلشکر یحیی بن راشد آل جمعه با اشاره به نقش بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت و ثبات در‌منطقه خلیج فارس‌ و ‌دریای عمان اظهار امیدواری کرد روابط دفاعی میان‌کشورهای منطقه‌گسترش یابد.
گفتنی است: جمهوری اسلامی ایران و عمان در چارچوب همکاری دفاعی دوجانبه تاکنون مبادرت به برگزاری 9 دور اجلاس کمیته مشترک نظامی و دفاعی در تهران و مسقط کرده اند.
 انتهای پیام