دو بند به تفاهمنامه گردشگری سلامت ایران و عمان اضافه می‌شود

ارسال شده توسط admin در 17 سپتامبر, 2011 - 23:07

پیشنهاد ایران برای اضافه شدن دو بند به تفاهمنامه همکاری‌های ایران و عمان در زمینه گردشگری سلامت مورد توافق ضمنی طرف عمانی قرار گرفت.

به گزارش بخش اخبار گروه ایران عمان به نقل از  میراث آریا، در حاشیه بازدید راجحه بنت الامیر بن علی، وزیر گردشگری عمان و هیات همراه از بیمارستان پیامبران، پیشنهاد ایران برای اضافه شدن دو بند به تفاهمنامه همکاری های ایران و عمان در زمینه گردشگری سلامت و ساماندهی گردشگران سلامت اعزامی به ایران مورد توافق ضمنی قرار گرفت

در این بازدید یک ساعته پروفسورعبدالحمید طالبیان، رئیس بخش جراحی بیمارستان و دکتر سعید صدری رئیس کمیته گردشگری سلامت کشور، وزیر گردشگری عمان و هیات همراه را همراهی کردند.

این بازدید از بخش رادیوتراپی آغاز و به بخش‌های رادیولوژی، سی تی اسکن، فیزیوتراپی، نوزادان، لیزرتراپی، هیدروتراپی، مگانوتراپی، بخش در دست ساخت قلب و عروق، چشم و ... منتهی شد.

در طول بازدید طالبیان،پیرامون سابقه فعالیت بیمارستان، تعداد بخش ها و تخت ها، کادر پزشکان، اختصاص هتل با بخش vip برای بیماران ویژه و همراهان در محوطه بیمارستان، توضیحاتی ارائه داد.

از بخش های مورد توجه وزیر گردشگری عمان هیدروتراپی با امکانات درمانی ویژه افراد سنگین وزن، جراحی لیزر و جراحی زیبایی بود.

از دیگر موضوعاتی که مورد توجه هیات عمانی قرار گرفت تفاوت قیمت درمان در بیمارستان فوق تخصصی خصوصی ایرانی در قیاس با کشورشان بود که پایین تر بودن قیمت و بالا بودن کیفیت را از عوامل قابل توجه برای اعزام بیماران عمانی برای درمان به ایران دانستند.

پس از پایان بازدید از بیمارستان، جلسه ای با حضور هیات عمانی و نمایندگان ایرانی تشکیل شد و صدری رئیس کمیته گردشگری سلامت کشور پیشنهاد ایران برای اضافه شدن 2 بند به تفاهم نامه مشترک ایران و عمان در زمینه گردشگری سلامت را مطرح کرد.

وی در ابتدای صحبت هایش گفت: کمیته گردشگری سلامت کشور 20 بیمارستان از بهترین بیمارستان های ایران در شهرهای بزرگ را برای ارائه خدمات درمانی به خارجیان انتخاب کرده که این بیمارستان‌ها مورد حمایت سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته اند.

صدری ادامه داد: دفتر مرکزی با هدف برنامه ریزی برای جذب بیماراز کشورهای خارجی برای درمان در ایران در بیمارستان پیامبران واقع است.

رئیس کمیته گردشگری سلامت کشور با تاکید بر لزوم تعامل بیشتر ایران و عمان در زمینه گردشگری سلامت، 2 بند پیشنهادی را اینگونه توضیح داد: پیشنهاد ما این است که دولت عمان از طریق سفارت، بیمارانی که علاقمند به درمان در ایران هستند را به دفتر مرکزی برنامه ریزی جذب بیماراز کشورهای خارجی برای درمان در ایران معرفی کند.

وی افزود: ما برای سهولت انجام کار دراسرع وقت اطلاعات کامل خدمات درمانی بیمارستان های زیرپوشش این کمیته را با قیمت و مدت لازم برای بستری به نماینده معرفی شده از سوی سفارت عمان تحویل می دهیم.

بند دوم پیشنهادی از سوی صدری اینگونه طرح شد: ما خواستار امکان برپایی یک نمایشگاه تخصصی با موضوع توریسم پزشکی به صورت مشترک از سوی ایران و عمان در کشور عمان هستیم.

وزیر گردشگری عمان با استقبال از پیشنهادهای صدری موافقت ضمنی خود را اعلام کرده و گفت: ما به زودی نماینده خود را به شما معرفی می کنیم و تلاش می‌کنیم در عمان دفتری برای آن نماینده اختصاص دهیم که کلا مسایل و امور مربوط به تفاهم نامه گردشگری سلامت ایران و عمان در آن دفتر قابل پیگیری باشد.

وی همچنین برپایی نمایشگاه را گامی مثبت دانسته و اعلام همکاری وزارت گردشگری عمان را اعلام کرد.

صدری در پایان این جلسه با اشاره به اینکه خدمات درمانی به بیماران خارجی در ایران توسط بخش خصوصی و با نظارت دولت انجام می‌گیرد گفت: نظارت و کنترل خدمات و قیمت ها در این بیمارستان ها برعهده دولت ایران است و ما خود را در قبال هر بیماری که از سوی دولت عمان معرفی شود مسئول می دانیم.

انتهای پیام