دیدار رئیس مجلس عمان با بروجردی

ارسال شده توسط admin در 12 اوت, 2011 - 23:45

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با شیخ احمد العیسایی رییس مجلس شورای سلطنت عمان پیام کتبی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان را برای شرکت در کنفرانس بین المللی فلسطین تقدیم وی کرد.
به گزارش بخش اخبار گروه ایران عمان به نقل از ایسنا، در این دیدار که حسین نوش‌آبادی سفیر کشورمان و اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز حضور داشتند دو طرف ضمن تاکید بر گسترش روابط و مناسبات بین دو کشور خواستار ارتقاء سطح همکاری‌های پارلمانی دو کشور شدند.
بروجردی در این دیدار با مهم خواندن مساله فلسطین در دنیای امروز ضمن تقدیر از مواضع دولت و مقامات عمان در قبال موضوع فلسطین به عنوان مساله مهم جهان اسلام حضور وی را در کنفرانس بین‌المللی فلسطین در تهران خواستار شد.
وی سفر العیسایی به تهران را فرصت مغتنمی برای تبادل نظر درباره تحولات اخیر جهان اسلام به ویژه منطقه خاورمیانه و خلیج فارس دانست.
به گزارش ایسنا شیخ احمد العیسایی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری کنفرانس مذکور از نقش تاثیرگذار و پر اهمیت ایران در مساله فلسطین تشکر کرد.
رییس مجلس شورای عمان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) موجب تغییرات اساسی در منطقه و بیداری جهان اسلام شد.
وی انقلاب اسلامی را زمینه تغییرات مهمی در کشورمان دانست و تعطیلی سفارت رژیم اشغالگر صهیونیستی و افتتاح سفارت فلسطین در همان محل را از جمله آن تغییرات برشمرد.

انتهای پیام