علی اکبر سیبویه: ایران برای تبدیل شدن عمان به قطب اقتصادی کمک خواهد کرد

ارسال شده توسط admin در 13 فوریه, 2014 - 14:27

سفیر کشورمان در مسقط با تاکید بر اولویت کشورهای همسایه در سیاست خارجی ایران اعلام کرد روابط عالی ایران و عمان بر ثبات منطقه ای کمک زیادی کرده است.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایران عمان (IranOman.com)،  تسنیم به نقل از مسقط دیلی، نوشت: "سفیر ایران در عمان"  تاکید کرده است که تهران سلطان نشین  عمان را کشوری استراتژیک محسوب می کند و با کمک ایران این کشور تبدیل به قطبی اقتصادی در منطقه خواهد شد.

علی اکبر سیبویه که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صحبت می کرد افزود روابط ایران و عمان سال به سال مستحکم تر شده و همکاری ها در زمینه های مختلف به ثبات منطقه ای کمک وافری کرده است.

سفیر کشورمان در مسقط افزود: معتقدیم اگر بنا باشد به کسی کمک کنیم، باید از نزدیک ترین ها به خودمان شروع کنیم و عمان را نزدیکتر و اولین اولویت می بینیم و ما چنین روابطی را برای منطقه مفید و سازنده می دانیم.

علی اکبر سیبویه تصریح کرد دولت جدید ایران برای روابط با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس اولویت قائل است.

دیپلمات برجسته کشورمان افزود گسترش روابط با کشورها از جمله عمان به نفع همه منطقه است و ایران از داشتن روابطی عالی با عمان افتخار می کند. ما پیش بینی می کنیم عمان طی 4 سال آینده به نقطه ای استراتژیک تبدیل شود و ایران به عمان  در راه تبدیل شدن به قطب اقتصاد  منطقه‌ای کمک خواهد کرد.

سیبویه افزود حجم تبادلات تجاری فیمابین در سال 2013 سه برابر شده و از 200 میلیون دلار به 600 میلیون دلار افزایش یافته است و امیدواریم با افزایش حضور شرکت های بخش خصوصی این تبادلات افزایش بیشتری یابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در زمینه های آموزشی و کشاورزی در حال گسترش همکاری های است و تجار و فعالان بخش خصوصی باید برای  تقویت روابط بین دو کشور تلاش کنند.  

سیبویه همچین از طرح ساخت اولین بیمارستان ایرانی در عمان خبر داد و افزود این بیمارستان علاوه بر آموزش کادرهای پزشکی و درمانی عمان در با استاندارهای جهانی خواهد بود و تبدیل به قطب نیاز های درمانی خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی طی هفته های آتی که دوره های آموزش فارسی و عربی را ارائه خواهد کرد  خبر داد.
انتهای پیام